آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 فروردین ماه 1398 = 22-03 2019

بازداشت یک روحانی به خاطر حجاب و موسیقی

یک روحانی گچسارانی روز گذشته در پی برگزاری مراسم روز پدر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. گفته می شود تعدادی از روحانیون از جمله امام جمعه گچساران به دلیل برگزاری این مراسم که “با حضور بدون حجاب برخی شهروندان” همراه شد، وی را به شدت مورد انتقاد قرار داده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱ فروردین‌ماه ۹۸، احسان جابرزاده، روحانی اهل گچساران پس از برگزاری مراسم روز پدر توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده است.

گفته می‌شود برگزاری این مراسم که با سخنرانی این روحانی و با حضور خوانندگان محلی لر و با برنامه‌های شاد شکل گرفته بود، به بهانه آنچه “حجاب از سر برداشتن زنان” خوانده شده موجب انتقاد تعدادی از روحانیون دیگر از جمله امام جمعه شهرستان گچساران شده است.

سید امین الله حجازی، امام جمعه گچساران در مراسم نماز جمعه این هفته شهرستان گچساران با اشاره به این مراسم گفت “آنهایی که اینگونه می‌گویند که بگذارید مردم شاد باشند، خائن هستند چرا که مردم را فریب می‌دهند و به سوی جهنم سوق می‌دهند، باید با دقت و با درایت؛ نیروی انتظامی، سپاه، دستگاه قضایی و همه و همه فرمایشات امام و رهبری را موظفیم به اجرا و با قدرت هم با این جور مسائل برخورد کنیم”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: