آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 فروردین ماه 1398 = 23-03 2019

نیروهای دموکراتیک سوریه: پایان خلافت داعش

سرانجام پس از هفته‌ها نبرد با آخرین گروه تروریستی داعش در روستای مرزی باغوز در استان دیرالزور سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) روز شنبه رسما پایان عمر خلافت خودخواندۀ داعش را اعلام کردند؛ خلافت گروه اسلامگرای تندرویی که زمانی بر یک سوم عراق و سوریه حکومت می‌راند.

به گزارش یورونیوز،‌ در بیانیۀ نیروهای دموکراتیک سوریه آمده است که داعش در نبرد باغوز شکست خورد و به این ترتیب تنها بخش باقی مانده از خاک سوریه در دستانش را از دست داد.

مصطفی بالی، سخنگوی (SDF) در پیامی توییتری نوشت: «نیروهای دموکراتیک سوریه حذف کامل "خلافت" خودخواندۀ داعش و شکست صد در صد آن را اعلام می‌کند. در این روز تاریخی، یاد هزاران شهید را که تلاش‌هایشان این پیروزی را رقم زد، گرامی می‌داریم.»

بالی همچنین در پیامی به زبان عربی اعلام کرد: «باغوز آزاد شد. نبرد علیه داعش با پیروزی کامل به پایان رسید.»

نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی از نیروهای عمدتا کرد با نیروهای عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان، از حمایت ایالات متحده آمریکا برخوردار است.



حقیقتگو March 23, 2019 07:50 PM

ظهورداعش و آنچه انجام داد به گردباد بس عظیم و مخرب شباهت داشت که خسارات مالی فراوان و خرابی های مافوق تصورزیاد و کشته ها وزخمی ها و معلولین و مفقودین مافوق تصوری اززن ومرد وپیروجوان برجا گذاشت که اکثریت این فجایع دربست درکشورهای افغانستان وعراق وسوریه ویمن ولیبی بوقوع پیوست این هم یک گردبادی درکنارگردباد دراین چهل ساله درایران که ازافکارواعمال هزاروچندسال پیش اسلامیون برخواسته بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین March 24, 2019 05:24 AM

ای جانوران چی شد؟ با نعره کشیدن و الله و اکبر گفتن٬ خدا شما دَدان را یاری نکرد زیرا او نیکی را دوست میدارد آرزو میکنم که گروه داعش همگی کشته شده باشند و بدینگونه محاصرهٔ خامنه ای تنگ تر میشود اروپا هم در ایران آینده جایی نخواهد داشت
با سپاسِ فراوان از مستر پرزیدنت ترامپ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: