آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 فروردین ماه 1398 = 25-03 2019

معترضان در اروپا: اینترنت را محدود نکنید!

در آستانه طرح بازبینی مقررات کپی‌رایت در پارلمان اروپا، هزاران نفر در حدود ۴۰ شهر آلمان در اعتراض به لایحه اصلاحات پیشنهادی به خیابان رفتند.

پارلمان اروپا قصد دارد با هدف حمایت از صاحبان آثار، از بازنشر مطالب در اینترنت بدون پرداخت حق مؤلف جلوگیری کند. بنا به طرح پیشنهادی، پلاتفورم‌ها، پایگاه‌ها و ماشین‌های جستجو در اینترنت حق ندارند بدون اجازه مؤلفان، اثری را بازنشر کند.

معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، انتقادات را رد می‌کند. او می‌گوید این درست نیست که مثلا شرکت آمریکایی گوگل از فرآورده‌های معنوی این همه سود ببرد، اما صاحبان و خالقان آن آثار هیچ بهره‌ای نبرند. به گفته او برای رفع این بی‌عدالتی است که اتحادیه اروپا می‌کوشد تا حق صاحبان اثر رعایت شود.

مدافعان طرح پیشنهادی می‌گویند که با اصلاحات تازه هیچ محدودیتی برای کاربران و آزادی در اینترنت پدید نمی‌آید.

دفتر اروپایی حزب دموکرات مسیحی، نیز در دفاع از اصلاحات پیشنهادی به روزنامه "راینیشه پست" گفته است: «این طرح تازه هدفی جز این ندارد که حق مؤلفان در پلاتفورم‌های اینترنتی رعایت شود».

از سوی دیگر سوسیال دموکرات‌ها می‌گویند که با رعایت حق مؤلفان (کپی‌رایت) کاملا موافق هستند، اما این امر به هیچوجه نباید به بهای محدود کردن آزادی کاربران تمام شود.



کمبوجیه March 25, 2019 06:08 PM

باز این نازی ها میخواهند اروپا را به چاه بیاندازند ،ایندفعه باید اروپا بین آمریکا چین و روسیه تقسیم بشه و با اروپا مانند برده رفتار کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: