آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 13 فروردین ماه 1398 = 02-04 2019

هشدار سازمان ملل به برونئی در مورد سنگسار

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که اجرای قانون مجازات سنگسار برای همجنسگرایان و اعدام به جرم زنا در برونئی به معنای عقب گرد در وضعیت حقوق بشر این کشور خواهد بود.

میشل باشله، رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد بازنگری قانون تازه جزا در برونئی بسیاری از موارد تخلف از حقوق بشر بین‌المللی را رسما وارد قانون این کشور می‌کند. وی از دولت برونئی خواست «اجرای قانون تازه... جزا را متوقف کند» قانونی که در صورت اجرا شدن «تنزل شدید حقوق بشر» را برای مردم برونئی به همراه خواهد داشت.

دفتر نخست وزیری برونئی روز شنبه اعلام کرد برخی از مواد قانون تازه جزا از سال ۲۰۱۴ به شکل مرحله به مرحله اجرایی شده‌‌اند و از هفته جاری این قانون به شکل کامل به اجرا در می‌آید.

قانون تازه که بر اساس شریعت اسلام است اجازه می‌دهد برای اعمالی نظیر تجاوز، زنا، لواط و روابط جنسی خارج از ازدواج و هتک و توهین به پیامبر اسلام مجازات اعدام به اجرا در بیاید. حال آنکه شلاق زدن در ملأ عام برای سقط جنین و قطع عضو برای دزدی نیز قانونی می‌شود.

احکام اسلامی در برونئی تنها در مورد مسلمانان اجرا می‌شود که دو سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.


هنرپیشه آمریکايی؛ حکومت‌های جنایتکار اسلامی

جورج کلونی برای حمایت از همجنس‌گراها خواستار تحریم هتل‌های سلطان برونئی شد

جورج کلونی، بازیگر سرشناس هالیوود، خواستار تحریم اقامت در هتل‌های لوکس سلطان برونئی شد. او این درخواست را در پی آن اعلام کرد که سلطان برونئی از درنظر گرفتن مجازات مرگ برای همجنسگرایان خبر داد.

کلونی در مطلبی که برای یک وب‌سایت سینمایی نوشت، از ۹ هتل پنج ستاره سلطان برونئی در کشورهای بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کالیفرنیای آمریکا نام برد و خواستار تحریم آن‌ها شد.

او در یادداشت خود توضیح داده است که "هر بار که در این هتل‌ها اقامت یا جلسه برگزار می‌کنیم یا غذا می‌خوریم، داریم مستقیما پول می‌گذاریم در جیب مردی که شهروندان خود را سنگسار می‌کند و شلاق می‌زند به این علت که همجنسگرا هستند."

تا کنون همجنسگرایی می‌توانست در برونئی اسلامی با ۱۰ سال حکم زندان مجازات شود، اما قرار است از سوم آوریل حکم شلاق و سنگسار برای همجنسگرایان برونئی اعمال شود.

کلونی در یادداشت خود می‌گوید که به این نتیجه رسیده است که "نمی‌توان حکومت‌های جنایتکار را شرمگین کرد، اما می‌توان بانک‌ها، موسسات و تاجرانی را که با این رژیم‌ها تجارت می‌کنند شرمسار کرد."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: