آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 فروردین ماه 1398 = 08-04 2019

تپه‌ های پیش از تاریخ ایلام زیر آب رفتند

عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام روز دوشنبه ۱۹ فرودین (هشتم آوریل) از زیرآب رفتن آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی قبل و بعد تاریخ این استان خبر داد. (عکس زیر)

به گزارش خبرگزاری مهر شنبه‌زاده گفت: «۱۲ تپه پیش از تاریخ شناسایی شده در جنوب استان ایلام از جمله فرخ‌آباد، غران و چک دوستعلی در دور دوم سیلاب‌ها به طور کامل زیر آب فرو رفتند.»


فیلم زیر: فروریختن یخچال میرفتاح ملایر

به گزارش تسنیم، احمد ترابی معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان داشت: به علت ریزش برف و باران قسمت فوقانی یخچال میرفتاح ملایر سنگین شده و فرو ریخت.

وی خاطر نشان کرد که امسال کف سازی داخل این یخچال انجام شده و برای سهولت بازدید کنندگان پلکان چوبی ساخته شد و افزود: قسمت پایینی این بنا سالم مانده و تنها قسمت فوقانی که از خشت بوده با بارش برف و باران سنگین شده و فرو ریخته است.

یخچال میرفتاح ملایر دو ورودی دارد که یکی به شکل دهلیز و مخصوص ریزش و تخلیه یخ بوده و دیگری که محل رفت و آمد بوده، با پلکانی به قسمت انتهایی یخدان و محل برداشت یخ منتهی می‌شود.


بارندگی به حمام‌های تاریخی اصفهان لطمه جدی زد

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا از وارد آمدن آسیب جدی به برخی خانه‌ها و حمام‌های تاریخی این شهر بر اثر بارندگی‌های اخیر خبر داد.

فریدون الهیاری هشدار داد، چنان‌چه به مرمت بناهای آسیب‌‌دیده بی‌توجهی شود بارش‌های آینده می‌تواند آن‌ها را به طور جدی تهدید کند.

در این استان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از ‌آن‌ها در اصفهان قرار دارند.

ایران پرس نیوز





www.youtube.com/watch?v=u2Egwc3Aj_E

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: