آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 اردیبهشت ماه 1398 = 06-05 2019

فاجعه سیل؛ هزاران کارگاه و کارخانه آسیب‌ دیده

طبق برآورد کارشناسان تامین اجتماعی ۱۰ هزار کارگاه در نتیجه جاری شدن سیل در ایران آسیب دیده و بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شدند. این موضوع باعث ایجاد فاجعه هولناک بیکاری کارگران و از بین رفتن حدود ۳۰ هزار اشتغال شده است.

به گزارش "ایران کارگر"، از زمان جاری شدن سیل تاکنون، آشکار شده است که این حادثه صدمات سنگینی به اقتصاد، معیشت و کار و زندگی مردم وارد آورده است. هرچند هنوز برآورد دقیقی از انبوه کسانی که در سیل بیکار شدند ارائه نشده، اما برآوردها سخن از بیکاری کارگران در ابعاد بالا و خانه نشین شدن آنها دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است که مقرری بیمه بیکاری به کسانی تعلق می‌گیرد که حق بیکاری پرداخته‌اند. اما گزارش رسانه‌ها حاکی است که بسیاری از سیل‌زدگان بیمه و سوابق ثبت شده‌ای ندارند که مقرری بیمه بیکاری به آنها تعلق بگیرد.

بحران‌ های جدید در مناطق سیل‌ زده ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به افزایش خودکشی ناشی از تبعات زلزله کرمانشاه گفت: افزایش آمار خودکشی نمونه‌ای از تبعات اجتماعی ناشی از پدیده‌های طبیعی است که باید کارشناسان خوزستان با توجه به سیل اخیر مراقب آن باشند.

بی‌توجهی نهادهای دولتی به پیش‌بینی سیل در پژوهش‌های دانشگاهی...معاون پژوهشی وزارت علوم می‌گوید کارشناسان در خصوص سیل هشدار داده بودند، اما نهادهای دولتی به تحقیقات آنها توجه نکردند. کارشناسان می‌گویند بارش برف در ایران کاهش یافته و بارا‌ن‌های سیل‌آسا بیشتر شده‌اند.

نماینده اهواز در مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: در منطقه بامدژ درصد زیادی از آب سیل خارج شده اما در بخشی از مناطق همچنان آب وجود دارد. مردم قصد بازگشت به خانه‌هایشان را دارند اما بسیاری از خانه‌ قابل سکونت نیست و درصد بالایی از آن‌ها تخریب شده است. مردم از هراس فرو ریختن ساختمان‌ها، جرات ندارند شب‌ها در خانه بخوابند و در طول روز از خانه استفاده می‌کنند و شب‌ها در حیاط چادر می‌زنند و می‌خوابند زیرا آب به هر قسمتی که رفته آنجا را به صورت کامل تخریب کرده است.

نماینده اهواز می‌گوید: در منطقه کارون آب فروکش کرده و روستا‌های محدودی که در این حوزه وجود داشت، آسیب‌های جدی دیده‌اند. در منطقه اسماعیله بخش کشاورزی به طور کامل آسیب دیده و قابل برگشت نیست.

نماینده پلدختر نیز گفت: استان لرستان و شهرستان پلدختر در جریان سیل اخیر ایران آسیب بسیاری دیده است.

او به رویداد۲۴ می‌گوید: مشکلی که مردم سیل زده با آن مواجه هستند بحث اسکان موقت است که هنوز وضعیت آن مشخص نشده، بحث دیگر بحث جانمایی منازل تخریبی برای مردمی است که منازلشان تخریب شده و باید جابجا شوند. مسئله دیگر موضوع اسباب و اثاثیه منازل است زیرا مردم اگر بخواهند در جای دیگری هم ساکن شوند، اسباب و اثاثیه ندارند که این موضوع باید سریعا رسیدگی شود.

نماینده پلدختر می‌گوید: در بحث وام‌ها و تسهیلات، متاسفانه با اینکه دولت آن را مصوب کرده، اما بانک‌ها همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و حتی با توجه به اینکه مردم زندگی خود را از دست داده‌اند، برخی از بانک‌ها ضمانت‌های خود را به اجرا می‌گذارند و مشکلاتی از این دست را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

فیلم زیر: این وضعیت مردم در خوزستان سیل زده است




www.youtube.com/watch?v=z6F8LPhX5g4

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



قلی ایرانی April 21, 2019 02:09 PM

دوباره 100هزار نفر که بیشترشون زن هستند راهی مکه میشوند اصلا حالیشون نیست که ده ملیون از هم وطنانشون گرفتار و محروم از وسائل اولیه زندگی هستند
اصلا" حالیشون نیست این نفری15ملیونی که خرج میکنند نصفشو هزینه این درمندگان کنند
اصلا حالیشون نیست که در کشور سیل آمده و 20 ملیون نفرخسارت دیدند اصلا حالیشون نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang April 21, 2019 02:47 PM

در جلسه مدیریت بحران خوزستان به رهبری اخوند حسن روحانی ایشان بیش از نیم ساعت فقط حرف یا روضه خواندند و انهاییکه در اطاق بودن پس از درخواست روحانی از انها برای صلوات فرستادن بعدش یا چرت میزدند یا به خواب رفته بودند یا از رو عصبانی اخمشان تو هم بود و تنها کسی که تو اطاق شاد و شانگول بود حسن روحانی بود از تعریف تفسیر قران شروع کرد که قران مجید اگر واو بیشتر میاورد و لامو یا اناهه بیشتر میگذاشت توضیح بهتری میتونست بکند برای زمان امدن امام دوازده که صاحب ایران مخصوصا خوزستان هست پس اسوده بخوابیم که ایشان بیدارند و ایشان هستند که ایرانیان اینده روشنی دارند این دشمنانان هستند که عصبانی هستند چون رژیم ج ا ا الگو شده و دشمن به دروغ بذر نا امیدی میکارد مخصوصا صهیونیست ها که بذر یاس و نا امیدی در ذهن مردم گذاشته بودند که ایران بخاطر خشکسالی نابود و غیر قابل زندگی کردن هست حتی خود من هم باورم شد تا اینکه امسال خداوند این رحمت باران را نازل کرد تا یک تو دهانی بزند به دهان دشمن و من با هیلکوپتر همه اینها را با چشم خود دیدیم به همه خوانندگان سفارش میکنم به ویدیو کامل این جلسه را نگاه کنند که وقتی اخوند رییس مملکت میشود انوقت خدمت و حمایت و کمک به مردم در چنین فاجعه و حادثه سیل چطوری با حرف زدن و انشاله گفتن میشود حل کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: