آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 فروردین ماه 1398 = 06-04 2019

یک کشتی‌گیر دیگر ایرانی به تیم آذربایجان پیوست

در ادامه مهاجرات ورزشکاران ایرانی، این بار خبرهای منتشر شده حاکی از پیوستن یک کشتی‌گیر به تیم ملی جمهوری آذربایجان است.

خبرگزاری ایرنا روز شنبه ۱۷ فروردین گزارش داد که «محمدرضا آذرشکیب» که سابقه حضور در تیم ملی کشتی آزاد ایران را دارد به تیم ملی جمهوری آذربایجان پیوسته است.

این کشتی‌گیر پیشتر در سال ۹۱ پیشنهاد پیوستن به تیم ملی آذربایجان را رد کرده بود.

اما این‌بار فدراسیون کشتی روسیه در صفحه مجازی خود اقدام به انتشار اسامی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری آذربایجان در پیکارهای قهرمانی اروپا در رومانی کرده که نام آذرشکیب به عنوان نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم این کشور به چشم می خورد.

محمدرضا آذرشکیب که دارنده مدال برنز پیکارهای قهرمانی سال ۲۰‍۱۰ آسیا برای تیم ملی ایران است اولین کشتی‌گیر ایرانی نیست که در سال‌های اخیر برای کشورهای دیگر از جمله جمهوری آذربایجان کشتی می گیرد. پیشتر ورزشکارانی از جمله صبا شریعی به تیم ملی این کشور پیوسته‌اند. شریعتی در بازی‌های ۲۰۱۶ المپیک برای آذربایجان مدال برنز گرفت.

سامان طهماسبی دیگر کشتی‌کار فرنگی ایرانی است که تا کنون همراه با تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری آذربایجان موفق به کسب چندین مدال جهانی شده است.

روند پناهندگی ورزشکاران ایرانی به دلیل اختلافات و مشکلات مدیریتی در ورزش ایران طی سال‌های اخیر روند رو به افزایشی داشته است. چندی پیش نیز یک ورزشکار ملی پوش جودو به آذربایجان پناهنده شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: