آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 فروردین ماه 1398 = 09-04 2019

ایران؛ هدیه به دخترانی که زیر۲۰ سال ازدواج کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از رأی‌گیری استمزاجی کمیسیون متبوعش در خصوص مواد ۲۷ تا ۳۰ طرح جمعیت و تعالی خانواده که دختران و پسران را به ازدواج در سنین کمتر از ۲۰ و ۲۴ سال و فرزندآوری تشویق می‌کند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد آزادی‌خواه در گفت‌وگویی گفت: مواد ۲۷ تا ۳۰ طرح جمعیت و تعالی خانواده مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت اما به دلیل حد نصاب نداشتن کمیسیون به صورت استمزاجی رای‌گیری شد و به تصویب اعضا رسید.نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به جزئیات مواد ۲۷ تا ۳۰ طرح جمعیت و تعالی خانواده گفت: در صورت تصویب نهایی طرح دولت در ماده ۲۷ موجب خواهد شد به ازای تولد فرزندان سوم و بالاتر به سرپرست خانواده تسهیلات قرض‌الحسنه تحت عنوان وام فرزند پرداخت کنند البته مبلغ و سود تسهیلات در قالب آیین‌نامه‌ای که به تصویب دولت خواهد رسید مشخص می‌شود.وی ادامه داد: ماده ۲۸ نیز دولت را مکلف خواهد کرد حق فوق‌العاده مندرج در فیش حقوقی کارکنان دولت را از فرزند دوم و بالاتر یک و نیم برابر فرزند اول معاصر را پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: ماده ۲۹ دستگاه‌های اجرایی را موظف می‌کند به دختران و پسرانی که زیر ۲۰ و ۲۴ سال ازدواج می‌کنند برای یک بار هدیه ازدواج پرداخت کند. نوع هدیه از طریق آیین‌نامه‌ای که به تصویب دولت خواهد رسید، مشخص می‌شود و مبلغ ریالی آن در بودجه سالانه مشخص می‌شود.نماینده مردم ملایر ادامه داد: ماده ۳۰ نیز وزارت بهداشت و درمان را هم نسبت به ارائه برنامه‌هایی جهت اجرا در آمدن برنامه‌های غربالگری برای زوج‌های نابارور حداکثر تا دو سال پس از ازدواج می‌کند. کلیه آزمایشات مربوطه بصورت رایگان انجام خواهد شد.وی همچنین از گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فضای مجازی سخن گفت و افزود: بر اساس اظهارات جهرمی فضای مجازی اکنون وضعیتی شبیه فضای واقعی پیدا کرده و سرعت توسعه در این فضا افزایش یافته است. وزیر خواستار توسعه فضای مجازی و کنترل منطقی این فضا شد.



پلنگ ایران زمین April 9, 2019 06:21 PM

جوان ها از سن ۱۴ تا ۳۰ سالگی نمیتوانند پیوند زناشوییِ کامیابی داشته باشند زیرا بارها دلبسته شده تا روزی برسد که گزینش همسر از روی خواست و خردورزیِ دو جوان انجام پذیرد همسرگیری فرزندان با انتخاب خانواده٬ همانند تنداب٬ خانمان برانداز میباشد زندگی ها پاشیده شده و فرزندان دربدر می شوند اون هدیهٔ ناچیزی را که به جوانان پیمانش را میدهید و پس از اروسیِ دو حوان٬ خود هدیه را ملا خور کرده و به آنها هم چیزی نمیرسد٬ بخورد به وسط ملاجتان تازه با اینهمه گرانی و بیکاری کسی پیوند زناشویی نمی بندد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: