آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 فروردین ماه 1398 = 10-04 2019

ایران؛ با معضلی بزرگتر از بیکاری روبرو هستیم

یکی از مشکلات پیش‌روی کشور فارغ‌التحصیلان بیکار است. نماینده بهبهان در مجلس بیکاری را معضل اصلی کشور توصیف کرده است. او در این باره گفت: «اکنون با معضلی بزرگتر از بیکاری روبه‌رو هستیم و آن چالش، فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی است.»

این نماینده مجلس، میزان بیکاری در بهبهان و آغاجاری را ۲۵ هزار بیکار که بیشتر آنان تحصیل‌کردگان دانشگاهی هستند، اعلام کرده است. وی در ادامه گفته است بیشتر کسانی که برای کارجویی مراجعه می‌کنند، در رشته‌های خوب دانشگاهی با معدل بالای ۱۸ فارغ‌التحصیل شده‌اند.

فوق‌لیسانس و دکترا به وفور در بین بیکاران وجود دارد

کشت‌زر که عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز هست، کمترین مدرک تحصیلی بیکاران مراجعه‌کننده را لیسانس اعلام کرده و گفته است: «فوق‌لیسانس و دکترا نیز به وفور در بین بیکاران وجود دارد.» او بیشتر رشته‌های فارغ‌التحصیلان بیکار را شیمی، فیزیک، ریاضی، حقوق و دیگر رشته‌های تاثیرگذار توصیف کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه افزوده است به این دلیل که این افراد تحصیل کرده‌اند، انتظار ندارند که جایگاه اشتغال آنها همانند بیکاری باشد که هیچ مدرک دانشگاهی و علمی ندارد.

وی وجود برخی قوانین دست و پاگیر را مانع اشتغالزایی دانست و گفت: «سرمایه‌گذار را با هزاران مشکل جذب می‌کنیم و هنگامی که قرار است مجوز به آنها داده شود، هزاران اما و اگر بر سر راه آنها می‌گذاریم.»

او با انتقاد از شعارهایی که دولت در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی سر می‌دهد، گفت: «دایم شعار جذب سرمایه‌گذار می‌دهیم، اما نه تنها بستر لازم را برای او فراهم نمی‌کنیم، بلکه با مانع‌تراشی‌ها باعث دلسردی سرمایه‌داران می‌شویم و انگیزه را از آنها می‌گیریم.»

لازم به یادآوری است که بیکاری به خود محدود نمی‌شود و پیامدهای دیگر اقتصادی و اجتماعی نیز با خود به همراه دارد که همواره از سوی کارشناسان به آن اشاره شده است.



پلنگ ایران زمین April 11, 2019 02:54 AM

جمهوریِ دزدان از دانشگاه هایِ سراسرِ ایران ( یکی از بسیاری دزدی ها) سودِ فراوانی می برد و به دانش دیدگانِ دستچین شده کار میدهد( آنانی هستند که برایِ خدمت و نوکری به اهریمنان٬ تا زانو دولا میشوند) و ماندهٔ دانشجویان تا پایان تحصیلاتشان٬ پولِ نام نویسیِ هر ترم٬ که بیشترِ این جوانان با سختیِ بسیار و به امیدِ ساختنِ آیندهٔ خود فراهم کرده اند را به آسانی از دانشجویان میگیرند و میدانند که آنها بیکار خواهند ماند و بدینگونه سرمایهٔ خوابیده شده در دستِ مردم را بیرون میکشند هنگامیکه در جمهوریِ دزدان هر کدام دستکم دو پیشه و برخی ها هم ۴۸ (رکورد گینس) پیشه دارند٬ دیگر جا برای دانشدیدهٔ ایرانیِ گروه دوم نیست و بدینگونه آمارِ بیکاران سر از آسمان در می آورد و اگر به این دزدان بگوییم که شما توانایی کشور داری را ندارید٬ و بروید تا مردمِ شایسته کشور را سامان دهند٬ بما خواهند خندید زیرا انگیزهٔ اینان کشور داری نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: