آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 فروردین ماه 1398 = 10-04 2019

فیلم؛ انتشار اولین عکس یک سیاه‌ چاله فضایی

در اتفاقی نادر ستاره‌شناسان اولین عکس از یک سیاه‌چاله فضایی را نمایش دادند (فیلم زیر). کارشناسان این اتفاق را شروع دوران جدیدی در علم معرفی ‌کرده‌اند. دانشمندان برای تهیه این عکس، ۸ رادیوتلسکوپ بزرگ را به هم مرتبط کرده بودند.

ستاره‌شناسان با استفاده از تلسکوپ قادر نبودند چنین تصویری عکاسی کنند. برای اینکه چنین عکسی تهیه شود، به تلسکوپی به بزرگی زمین احتیاج است. در نتیجه ستاره‌شناسان هشت رادیوتلسکوپ بزرگ در سراسر دنیا را به هم مرتبط کردند تا تلسکوپی عظیم را شبیه‌سازی کنند.

سیاه‌چاله‌ها مانند سیارات یا ستاره‌ها دارای سطح نیستند و به جای آن گستره‌هایی در فضا هستند. آنها دهان بزرگی دارند و منتظر بلعیدن هر چیزی هستند که به آنها نزدیک می‌شود.

نمایان‌ترین شکل سیاه‌چاله‌ها این است که آنها به یک گرداب سیاه عظیم شبیه هستند. سیاه‌چاله‌ها ستارهها را از مسیر خود منحرف می‌کنند و نور و ستاره و هر آنچه به آنها نزدیک باشد را با جاذبه عظیمی که دارند، به درون خود می‌کشند.

به گفته، پژوهشگران، این عکس گامی به سوی عصری جدید در دانش اخترشناسی‌ است.





www.youtube.com/watch?v=S_GVbuddri8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



رویا April 11, 2019 01:14 AM

ما هم در ایران سیاه چاله ای بنام نظام جمهوری اسلامی داریم که هر نور و امید و ستاره و منبعی را با دهان بزرگش می بلعد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: