آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 فروردین ماه 1398 = 12-04 2019

دادگستری آمریکا: آسانژ به زندان محکوم می‌شود

پس از بازداشت بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس توسط پلیس انگلیس، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: «آسانژ» به اتهام خیانت به ۵ سال زندان محکوم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس به اتهام خیانت در ارتکاب نفوذ در سیستم کامپیوتری و هک سیستم‌ها به کمکِ «چلسی منینگ» (Chelsea Manning) متهم شناخته شده است.

وزارت دادگستری آمریکا در ادامه بیانیه خود می‌افزاید: در صورتی که وی در دادگاه مجرم شناخته شود، به ۵ سال زندان محکوم می‌شود.

اکوادور روز گذشته به پناهندگی سیاسی که به جولیان آسانژ ، بنیانگذار پايگاه اينترنتي ویکیلیکس داده شده بود پایان داد و پلیس انگلیس با ورود به سفرت او را بازداشت کرد.

جولیان آسانژ از سال ۲۰۱۲ میلادی به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود و آنجا زندگی می‌کرد.

جولیان آسانژ در ژوئن ۲۰۱۲ از بیم دستگیری توسط پلیس انگلیس و اعزام به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناه برد. در آن زمان پلیس سوئد قصد داشت او را به اتهام "تجاوز جنسی" بازداشت کند.

همزمان ایالات متحده خواهان استرداد آسانژ بود، زیرا او با افشای اسناد مهمی در رابطه با دخالت آمریکا در جنگ‌های افغانستان و عراق، به نظر دادگستری آمریکا مرتکب "خیانت" شده است.




www.youtube.com/watch?v=8oqJiNzJQ_E

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



رضا.ف April 11, 2019 06:14 PM

این بابا جاسوس روسیه بود و تمام اخبارش دروغ بود ندیدم بدی درباره اخوندها بگه ولی مدام بر ضدخانواده شاه ایران و عربستان امریکا و غیره لجن پراکنی میکرد کلی هم بر ضد ترامپ و به نفع اوباما تبلیغ کرد حتی باعث بیجارگی کلینتون شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: