آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 فروردین ماه 1398 = 11-04 2019

شرایط نابسامان اقتصادی؛ کاهش گردشگران داخلی

رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران با بیان اینکه در کل کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد با کاهش گردشگران داخلی و خارجی مواجه هستیم، گفت: کاهش گردشگران نوروز تنها به دلیل سیل نبود بلکه شرایط اقتصادی مردم نیز در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران) درباره میزان سفرهای نوروزی امسال گفت: قاعدتا بلایای طبیعی که امسال به وجود آمد، سبب ریزش گردشگران در استان‌های مختلفی شد و علاوه بر استان‌های گلستان، فارس و خوزستان، بقیه استان‌ها نیز این موضوع را تجربه کردند. قاعدتا در چنین وضعیتی ما هم باید کمک می‌کردیم تا مقداری رفت‌وآمد به شهرهای مختلف را کم کنیم تا نیروهای کمک‌رسانی به صورت بهتری بتوانند به کارشان برسند.

وی افزود: به این ترتیب در نوروز امسال شاهد ریزش مسافران بودیم. اما دلیل این موضوع تنها مختص به سیل نبود و شرایط اقتصادی مردم هم دلیل دیگری برای آن به شمار می‌آید. در نتیجه باید گفت که اگر امسال سیل هم نمی‌آمد، ما شاهد ریزش گردشگران نسبت به سال گذشته بودیم. چراکه شرایط اقتصادی مردم نابه‌سامان بوده و با توجه به جمعیت موجود در تهران که نسبت به نوروزهای قبلی به مراتب بیشتر بود، این موضوع کاملا مشهود بود. به نوعی امسال تهران آنچنان که باید خلوت نبود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: