آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 فروردین ماه 1398 = 13-04 2019

ونزوئلا؛ تلاش مردم تشنه و گرسته برای زنده ماندن

ساکنان برخی از شهرهای ونزوئلا به دلیل قطع پی در پی برق که از ماه گذشته تشدید شده است از کمبود شدید آب آشامیدنی رنج می برند. بنابراین شهروندان ونزوئلایی مجبور هستند ساعات طولانی در انتظار کامیون های حامل آب آشامیدنی باشند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: ماراکایبو دومین شهر بزرگ ونزوئلایی است که روزی به دلیل پالایش نفت، جزء شهرهای پیشرفته و شکوفای ونزوئلا به شمار می رفت اما اکنون جزء مناطقی از کشور ونزوئلاست که به دلیل قطعی طولانی برق با کمبود شدید آب آشامیدنی روبروست. عملیات آب رسانی در این شهر با استفاده از تانکرهای آب آشامیدنی انجام می شود و مردم مجبور هستند ساعات طولانی برای رسیدن این کامیون ها منتظر بمانند. اما با وجود این، مردم اطمینان کامل از سلامت آب های آشامیدنی که در اختیار آنها قرار می گیرند، ندارند.

یکی از ساکنان شهر ماراکایبو گفت: من از ساعت 6 صبح تا 10 شب و گاهی تا نیمه شب در انتظار رسیدن تانکرهای آب اینجا منتظر می مانم و پس از این که کامیون ها می رسد آب کمی به من می رسد و یا اصلا هیچ آبی به من نمی رسد.

یکی دیگر از ساکنان شهر ماراکایبو گفت: آبی که از طریق کامیون به ما می دهند برای شست و شو هست و ما برای آشامیدن آب معدنی تهیه می کنیم.

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم افزود: آب جویی که از میان زباله ها می گذرد، بسیار کثیف است اما به دلیل کمبود آب آشامیدنی، اکنون به عنوان یکی دیگر از منابع تامین آب شرب منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از ساکنان این شهر گفت: بله آب این جوی برای شست و شو و حتی آشامیدن استفاده می شود و کسی توجه نمی کند آشامیدن این آب می تواند چه عوارضی داشته باشد. من هم مجبور شدم و از آب آن نوشیدم.

خبرنگار شبکه روسیا الیوم در پایان، گفت: با آن که بحران سیاسی در ونزوئلا به درازا کشیده شده است، اما تلاش مردم برای زنده ماندن و امید به آینده ای روشن همچنان ادامه دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: