آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 فروردین ماه 1398 = 15-04 2019

سیلی که کاختان را به لرزه درخواهد آورد+فیلم

فیلم زیر: فریاد اعتراض یکی از سیل‌زدگان

سایت ایران کارگر: روزهای پایانی سال ۹۷ شروع بارندگی‌های شدید‌ و جاری شدن سیل در استان گلستان بود. سپس نوبت به سایر استانها از جمله فارس، لرستان و خوزستان رسید. بنا به آخرین گزارش‌ها، ۲۸ استان با سیلاب‌ها چنگ در چنگ بوده‌اند که شامل ۲۷۰ شهر و بیش از ۵ هزار و صد روستا می‌شود. برآوردها نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مساحت کشور را سیلاب فراگرفته است.

ویرانی‌های ناشی از سیلاب‌ها‌ در یک ماه اخیر، هم ضعف دولت در مدیریت بحران ناشی از حوادث طبیعی را به تصویر کشید و هم حیف و میل اموال مردم در ساخت و سازهای غیراستاندارد که منفعت جویی سپاه پاسداران و عوامل حکومتی در ۴۰ سال حاکمیت، در پس آن خوابیده است.

در پسِ مدیریت غلط وکنترل غیر فنی آب سدها، فقدان سیل‌بندهای مستحکم و عدم لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های مناسب، در یک کلام، غارتگری، بی‌عملی و بی لیاقتی دولت خوابیده است.

گر چه خبر سیل دیگر خبرتازه‌ای نیست، اما درد و رنج مصیبت‌دیدگان آن نه کهنه شدنی است! و نه فراموش کردنی! آنچه از همدردی و همدلی و از کمک‌ها و امدادرسانی‌های مردمی به چشم دیدیم، نشان از همت والای مردم ایران در شرایط سخت دارد و آنچه مردم از دولت و حاکمان دزد و غارتگر دیدند چیزی جز بی‌عملی و بی دردی در کمک‌رسانی و بازدید‌های ریاکارانه نبود.

آخرین آمار تلفات سیل که بدست آوردیم که از جانب رسانه های دولتی منتشر می شود حکایت از کشته شدن ۷۸ نفر، ۱۱۳۷ نفر مجروح و ۲۹۵هزار و هفتصد و نود نفر آواره دارد. اما این آمار و ارقام هیچکدام واقعیت صحنه را بیان نمی کند. واقعیت آمار و فاجعه رخ داده بسیار بیش از این است که توسط دولت و عوامل آن به عمد کتمان می شود.

تنها راه برای ملت ما این است که در این فاجعه فراگیر که زندگی بسیاری را نابود ساخته، دست به دست هم بدهیم و با کمک رسانی به سیل‌زدگان، پلی برای عبور از این شرایط بسازیم. روزگار و صفحه سیاه کنونی در ایران به همت جوانان و مردم با غیرتش ورق خواهد خورد. دیکتاتور باید از سیلاب خشم و نفرت ملت ایران بهراسد؛ سیلابی که کاخ آنها را به لرزه درخواهد آورد.

فیلم زیر: فریاد اعتراض یکی از سیل‌زدگان




www.youtube.com/watch?v=4yFqGonOyys

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



قلی ایرانی April 15, 2019 03:55 PM

امروز در سایت عصر ایران از قول ایت الـــــــــله همدانی گفته که سیل یک آزمایش الهی هست خدا وند بندگانش را که دوست دارد آزمایش میکنه
ولی خودش تو قم با بره کباب و جای نرم گرم مورد آزمایش قرارا نمیگیره
این گفته ها از نمک هم سوزانتره که بر زخم سیل زدگان پاشیده میشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: