آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 28 فروردین ماه 1398 = 17-04 2019

دیکتاتور سابق سودان به امارات منتقل می‌شود

یک منبع نزدیک به رئیس‌جمهور مخلوع سودان اعلام کرد که البشیر در اقامت اجباری و تحت حفاظت نیروهای پشتیبانی سریع قرار دارد و برای انتقال وی به امارات توافق شده است.

این منبع، که خواست هویتش فاش نشود، تصریح کرد فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع، که معاون رئیس شورای نظامی انتقالی است، خواسته که البشیر تحت حفاظت این نیروها قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد که توافق شده است رئیس‌جمهور مخلوع بعداً به امارات متحده عربی منتقل شود تا در آنجا اقامت کند.

همزمان، وزیر خارجه اوگاندا اعلام کرد که کشورش امکان اعطای پناهندگی به عمر البشیر رئیس‌جمهور برکنارشده سودان را بررسی می‌کند

وی با اشاره به نقش مهم البشیر در انعقاد پیمان صلح جنوب سودان، عنوان داشت دولت اوگاندا می‌تواند درباره اعطای پناهندگی به البشیر تصمیم بگیرد.

اوگاندا اولین کشور آفریقایی بود که در گذشته از عمر البشیر استقبال کرد و او را به دادگاه جنایی بین‌المللی تحویل نداد، هرچند این کشور از امضاکنندگان پیمان روم است که دادگاه بین‌المللی بر اساس آن تشکیل شده است.

ارتش سودان، پنجشنبه گذشته و در پی تداوم تظاهرات معترضان ضددولتی مقابل مقر فرماندهی کل در خارطوم، عمر البشیر را از قدرت کنار زد و از بازداشت او خبر داد.



پلنگ ایران زمین April 17, 2019 08:41 PM

البشیر تبهکار نباید در امارات و یا اوگاندا پناهنده شود٬ زیرا پس از پناهندگی٬ همانندِ دیگر شهروندانِ کشور از هر گونه برتری ها برخوردار خواهد شد و میتواند برایِ تلافی کردن دستبکار شود نخست اینکه او این کارِ نیک را با نقشهٔ از پیش نمودارسازی شده برایِ روزِ مبادا کرده است دوم اینکه نکوکاری و تبهکاری پاداش و تاوانِ خود را دارند بپنداریم که او از رویِ نیکی پیمان صلح جنوب سودان را بسته است ولی این نکوکاری در برابرِ کارهایِ تبهکارانه اش نباید سببِ بخشش او شود بلکه او باید دادگاهی شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: