آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 آذر ماه 1398 = 05-12 2019

واکنش جانسون به اعتراضات ایران؛ شکست ملاها

بوریس جانسون، نخست‌ وزیر انگلیس طی سحنانی در حاشیه اجلاس ناتو در لندن، به اعتراضات مردمی در ایران اشاره کرد و آن را یک نارضایتی عمومی واقعی خواند و گفت: این تظاهرات نشانه آشکار نارضایتی مردم از حکومت است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جانسون گفت: به نظر من این اعتراضات تنها به خاطر افزایش قیمت بنزین نبود، بلکه نشانه‌ای از یک نارضایتی عمومی واقعی از حکومت بود و صادقانه بگویم که من به هیچ وجه شگفت‌زده نشدم.

به گفته نخست‌ وزیر انگلیس، اعتراضات ایرانیان که هرچند وقت یک بار بروز می‌کند، نشانه‌ای از شکست رژیم ایران است.

بوریس جانسون همچنین گفت: مانند اغلب موارد، فعالیت‌های رژیم ایران در منطقه که هرج و مرج به وجود می‌آورد، تلاشی است برای منحرف کردن توجه‌ها از مشکلات خود حکومت تهران.


اقدام بی سابقه در پارلمان انگلیس

بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید انگلیس ر اولین سخنرانی خود در پارلمان این کشور در پاسخ به جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در باره سیاست دولت جدید در قبال رژیم ایران، به شدت او را مورد حمله قرار داد. (فیلم زیر)

دلیل اصلی حمله بوریس جانسون به جرمی کوربین، حمایت های رهبر حزب کارگر از رژیم ایران عنوان شده است.

سخنان تند بین آنها زمانی آغاز شد که جرمی کوربین از جانسون پرسید آیا او به همراه شرکای اروپایی امضاکننده برجام برای احیا توافق هسته‌ای با رژیم ایران و کاهش تنش در خلیج فارس همکاری خواهد کرد؟

بوریس جانسون در واکنش به این پرسش، جرمی کوربین را نزدیک به جمهوری اسلامی دانست و گفت:...این فرد چطور می‌تواند درباره ایران حرف بزند. فردی که از شبکه پرس‌تی‌وی ایران پول گرفته است. او کسی است که در اتفاقاتی که در خلیج فارس رخ می‌دهد مکررا به جای حمایت از دوستان ما در ایالات متحده از حاکمان ایران جانبداری می‌کند. باورنکردنی است که حتی فکر کنیم این آقا مسئول امنیت کشورمان باشد...

بوریس جانسون که از همفکران رییس‌ جمهور آمریکا به شمار می‌رود، پیش تر در مصاحبه ای، اقدامات رژیم ایران را دیوانگی خوانده و گفته بود: من نمی‌خواهم مردم فکر کنند که در مواجهه با رژیم ایران به نرمی برخورد می‌کنم.

وی افزود: ما با وضعیتی بسیار دشوار مواجهیم و من کاملا آماده‌ام که مسیر خودم را بروم. توصیه جدی من به رژیم ایران این است که دست از این دیوانگی بردارند. اگر نخست وزیر شوم اطمینان می‌دهم که هر کاری لازم باشد برای مهار کردن رفتارهای رژیم ایران در منطقه انجام خواهم داد.




www.youtube.com/watch?v=i7Ew5SoXbRc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



پلنگ ایران زمین July 26, 2019 10:55 PM

انگلیس هم ترامپ دارد ای کاش هر کشوری یک ترامپ داشته باشد ببینیم سومین ترامپ در چه کشوری خواهد آمد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو December 5, 2019 06:50 PM

جناب جانسون بس کن به عوام فریبی ونقاب عوض کرذن - انگلیس را مردم ایران و تاریخ ایران وهمچنین مردم هندوستان ومردم افریقای جنوبی بدرستی می شناسند لطف بفرمائید درمورد صحبت انچنانی با آخوندروحانی جنایتگرکه باعث خندیدن های چندش آورایشان درحضورمبارکتان شد توضیح بدهید شاید ما هم خندان شدیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: