آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 فروردین ماه 1398 = 19-04 2019

یک روزنامه‌ نگار زن در ایرلند شمالی به قتل رسید

به گزارش صدای امریکا به نقل از رویترز، این ناآرامی‌ها پس از آن شدت گرفت که نیروهای پلیس به سمت معترضان حمله کردند. پلیس مدعی است آن‌ها در تلاش بودند از حمله‌ای که گروه‌های مسلح در نظر داشتند در روزهای آخر هفته انجام دهند، جلوگیری کند.

در جریان این ناآرامی‌ها دست‌کم ۵۰ بمب آتش‌زا پرتاب شد و دو خودرو آتش گرفتند.

پلیس ایرلند شمالی اعلام کرده است که در جریان این درگیری‌ها، فردی اقدام به تیراندازی به سمت نیروهای پلیس کرد که منجر به زخمی شدن و سپس مرگ لیرا مک‌کی در بیمارستان شد.

به گفته پلیس، آن‌ها این واقعه را به مثابه یک «حمله تروریستی» ارزیابی و درباره آن اقدام خواهند کرد.

مک‌کی مشغول نوشتن کتابی درباره ناپدید شدن جوانان طی سه دهه گذشته و در جریان خشونت‌ها در ایرلند شمالی بود. اتفاقی که در سال ۹۸ میلادی و به دنبال توافق «جمعه خوب» پایان یافت.

شهر لندن‌دری که در نزدیکی مرز با جمهوری ایرلند قرار دارد، در روز یکشنبه ۳۰ ژانویه ۱۹۷۲ (دهم بهمن ۱۳۵۰) شاهد درگیری خونین میان معترضان با پلیس بریتانیا بود. در آن روز پلیس به روی تظاهرات آرام مردم آتش گشود و در جریان آن تیراندازی دست کم ۱۴ نفر کشته شدند. این روز در تاریخ ایرلند شمالی به «یکشنبه سیاه» معروف است.

تمام احزاب و گروه‌های سیاسی ایرلند قتل مک‌کی را محکوم کرده‌اند.



پلنگ ایران زمین April 19, 2019 03:06 PM

تا هنگامی که آخوند در ایران زندگی میکند و جان دارد٬ جهان در نا آرامی خواهد بود نبرد پنج خشکی با جمهوریِ اسلامی٬ از شام شب نیازمند تر است
بزودی مستر پرزیدنت ترامپ گلوی اینان را باز هم بیشتر خواهد فشرد تا از پا درآیند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: