آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 31 فروردین ماه 1398 = 20-04 2019

استاد شطرنج ایران، عضو تیم ملی آمریکا+عکس

استاد شطرنج ایران، عضو تیم ملی آمریکا شد

دُرسا درخشانی با درجه استاد بزرگ بانوان، كه به اتهام بدحجابی توسط مسوولان ورزش كشور از عضویت در تیم ملی شطرنج ایران محروم شده بود، به عضویت تیم ملی آمریکا در آمد.

درخشانی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در چند رقابت بین‌المللی بدون حجاب شرکت کرده بود، اما حضور بدون حجاب وی در اوایل سال ۲۰۱۷ در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق، محرومیتش از عضویت در تیم ملی شطرنج ایران را در پی داشت.

وی پس از محرومیت، در سال ۲۰۱۷ فدراسیون خود را به فدراسیون شطرنج آمریکا تغییر داد و حالا خبر رسیده که پنجشنبه شب اولین بازی رسمی خود را برای تیم ملی شطرنج آمریکا انجام داده است.

دُرسا درخشانی پس از سارا خادم‌الشریعه، دومین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورده بود.




حقیقتگو April 20, 2019 06:59 PM

بازی شطرنج برپایه قدرت تخیل ومحاسبه های آنچنانی وهمچنین قدرت فکری وتوانائی مغزی استواراست بسیارخوشحالم که نابغه های ایرانی همچون این سرکارخانم حجاب نمایانگربرده تازی تباران بودن را نپذیرفته اند مگرزنان ودخران ایرانی جذام زده وجذامی ومعلول های ماورای خلقه هستند که برحسب اجباردرپنهان کردن پیکرشان متوصل به پوشش های آنچنانی شوند واقعا: چقدرچندش آوراست که همسربشاراسد بدون حجاب است ومشکلی هم ندارد ولی ایرانی باید حجاب داشته باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Hamid April 21, 2019 01:36 PM

برای خانم درخشانی آرزوی موفقیتهای بیشتری در صحنه های بین المللی رو میکنم و متاسفم که این افتخارات رو برای کشور زادگاهش کسب نمیکنه و بجای اون به کشوری میده که باعث اصلی داغون شدن کشورش شد و از قبل هم همین بوده !
امیدوارم همیشه سلامت و موفق تر باشی

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام April 21, 2019 08:16 PM

خطاب به حمید: مگه این‌خانم به تیم ملی روسیه یا چین یا کشورهای اروپایی پیوسته که براش متاسفی؟ هنوز نمیدنی کی ایران رو به این روز انداخته؟ چرا آمریکا مثلا آلمان و ژاپن رو نابود نکرد؟ راه دور چرا بریم اصلا وضع آزادی و شادی مردم عراق و افغانستان رو دیدی این روزا؟ بهتره برای خودت متاسف باشی که هنوز فرق دوست و دشمن رو تشخیص نمیدی اگه ایران فقط یک دوست واقعی در دنیا داشته باشه که همینطور هم هست اون فقط آمریکاست اما حیف که هیچوقت بار کج به منزل نمی‌رسد و مغزهای فلج اسلامی-کمونیستی هیچوقت قدرت درک حقائق و واقعیات رو پیدا نخواهند کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: