آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 اردیبهشت ماه 1398 = 21-04 2019

کشف چمدان‌های ارز خارجی در بیت عمرالبشیر

سرویس اطلاعاتی ارتش سودان در تفتیش خانه عمر البشیر چمدان‌هایی پر از پول یافته است. در این چمدان‌ها ۳۵۱هزار دلار، شش میلیون یورو و پنج میلیون پوند سودانی پنهان شده بودند.

دادستانی سودان تحقیق پیرامون پولشویی و نگاهداری مبلغ هنگفتی ارز خارجی در خانه عمرالبشیر را آغاز کرد. در محل زندگی رئیس جمهور مخلوع سودان، چمدان‌هایی مملو از دلار، یورو و پوند سودان پیدا شده‌اند. خبرگزاری رویترز به نقل از یک "منبع قضایی" می‌نویسد دادستانی کل سودان دستور بازجویی هر چه سریع‌تر او و پاسخگویی در برابر دادگاه را صادر کرده است.

این منبع به رویترز گفته که از البشیر در زندان کوبر بازجویی خواهد شد.

رئیس جمهور مخلوع سودان که به اتهام نسل‌کشی و جنایات جنگی در دارفور، حکم جلب بین‌المللی داشت، پس از ماه‌ها اعتراضات مردمی، با کمک ارتش در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) خلع ید شد.

عمر البشیر نخست تحت بازداشت خانگی بود اما خانواده‌اش گفته‌اند که او به زندان فوق امنیتی کوبر در خارطوم منتقل شده است.

جامعه نخبگان سودان که تظاهرات مردمی را رهبری می‌کرد، خواستار آن شده که بشیر و اعضای کابینه‌اش در دادگاه پاسخگوی فساد گسترده، تبعیض اجتماعی، پارتی‌بازی و به قهقرا بردن اقتصاد کشور به ویژه در آخرین سال‌های قدرت باشند.



حقیقتگو April 21, 2019 09:24 PM

سالهای سال حکومت آخوندی با عمرالشیروقشون چپاولگروتروریستش روابط بسیاردوستانه ای داشته است که میلیونها ومیلیاردها که درجهت عراق وسوریه و لبنان ویمن که فقط برپای گسترش امپراطوری علی خامنه ای درخاورمیانه وافریقا استواراست راهی هم به گنجینه عمرالبشیر یافته است تنها این چمدان ها ومحتویات درون ان درمقابل مقادیر نجومی پولهای چپاول شده دربانک های روسی و اروپائی وافریقائی انبارشده است ازآنجائیکه عمرالبشیر اعتبارورتبه حکومت کردنش را ازدست داده وبانک های خارجی هم تحت هیچ شرایطی حاضرنیستند که بگویند برای عمرالبشیر حساب های بانکی بازکرده اند زیرا که شامل جریمه سنگینی همچون بانک های فرانسوی و انگلیسی خواهند شد درنتیجه تمامی این پولها عمرالبشیرآورده را همچون برده گان لاتاری ها صاحب خواهند شد اینهم یک نمونه دیگرازشیاطین ضدمردمی اسلام نما

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: