آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 اردیبهشت ماه 1398 = 07-05 2019

برادر "بوتفلیقه" با مجازات اعدام روبروست

خبرگزاری اسپوتنیک از احتمال صدور حکم اعدام برای برادر و مشاور عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری سابق و دو مقام امنیتی دولت قبلی الجزایر خبر داد.

یک وکیل مدافع در این باره گفت: سعید بوتفلیقه و محمد مدین معروف به ژنرال توفیق و بشیر طرطاق دو تن از مدیران سابق دستگاه اطلاعاتی الجزایر با مجازات هایی از حبس ابد تا اعدام روبرو هستند.

مقام های الجزایری چند روز پیش برادر بوتفلیقه و دو تن از مدیران دستگاه امنیتی دولت قبلی الجزایر را به اتهام دست داشتن در طرح های مربوط به کارشکنی در حل مشکلات موجود و نیز ایجاد آشوب در کشور بازداشت کردند.

الجزایر این روزها شاهد تغییراتی اساسی در ساختار سیاسی خود است. این تغییرات در پی اعتراضات مردمی از سوم اسفند ماه گذشته و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، آغاز شد.

مردم الجزایر به حضور 'عبدالعزیز بوتفلیقه' در انتخابات ریاست جمهوری برای پنجمین بار متوالی معترض بودند و سرانجام بوتفلیقه را مجبور کردند تا از سمت خود کناره گیری کند و پس از آن بن صالح رئیس پارلمان این کشور طبق ماده 102 قانون اساسی به صورت موقت رئیس جمهوری شد اما استعفای بوتفلیقه و انتصاب بن صالح، از شدت نارضایتی ها نکاسته و مردم الجزایر خواستار برکناری تمام مقام های دولت سابق هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: