آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 اردیبهشت ماه 1398 = 08-05 2019

بازداشت یکی از فعالان صنفی معلمان مهاباد

خبرگزاری هرانا – عصر روز سه شنبه، یاسر امینی دبیر ریاضی مدارس مهاباد، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. از وضعیت نگهداری و اینکه به چه مکانی انتقال داده شده است اطلاعی در دسترس نیست. آقای امینی از فعالان حقوق صنفی معلمان به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیروز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، یکی از معلمان شهرستان مهاباد به نام یاسر امینی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده امینی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای امینی که یکی از دبیران ریاضی در مدارس شهرستان مهاباد است، هنگام خارج شدن از مدرسه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است”.

این منبع در خصوص اینکه چه نهادی اقدام به بازداشت وی کرده است، گفت: “قبلا از طرف آموزش و پرورش حکمی برای ایشان صادر شده بود؛ یا این حال حکمی جهت دستگیری آقای امینی صادر نشده و هیچ نهاد امنیتی بازداشت وی را به صورت رسمی به عهده نگرفته است، اما نزدیکان وی بر این باورند بازداشت از سوی اداره اطلاعات صورت گرفته است”.
با اینکه اطلاع دقیقی از علت بازداشت وی در دسترس نیست، اما احتمال می‌رود که وی در پی حضور فعال در اعتراضات معلمان بخصوص رویداد اخیر تجمع معلمان در ۱۲ اردیبهشت ماه جاری، بازداشت شده باشد.

لازم به یادآوری است که شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای به تاریخ ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ معلمان سراسر کشور را به انجام تحصن و خودداری از حضور در کلاس های درس در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه دعوت کرده بود. این شورا اعلام کرده بود “در صورت عدم تحقق خواسته های به حق فرهنگیان، برنامه های اعتراضی بعدی خود را نیز اعلام خواهد کرد. بدیهی است اقدامات موثر و ملموس مسئولان در جهت رفع مشکلات عدیده فرهنگیان، در برنامه های آینده شورای هماهنگی مد نظر قرار خواهد گرفت”. پیش از آن نیز به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه ۹۷ معلمان بسیاری از استان‌های کشور دست به تحصن زدند و از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: