آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 تیر ماه 1398 = 19-07 2019

روسیه: شرایط در خلیج فارس انفجاری است

در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر سرنگونی یک پهپاد سپاه پاسداران در تنگه هرمز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت تمرکز نیروهای نظامی در منطقه خلیج فارس به‌قدری بالاست که منطقه در خطر یک درگیری قراردارد.

این مقام ارشد روسیه گفته: شرایط در خلیج فارس انفجاری است و متاسفیم که واشنگتن به تنش آ‏فرینی ادامه می دهد.

وی افزود: اوضاع نه تنها در آستانه انفجار قرار دارد، بلکه با خطر بروز درگیری روبرو هستیم. تمرکز نیروها در منطقه خلیج فارس به حدی است که اجازه وقوع هر نوع حادثه ای را می دهد

وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش تر با نگرانی گفته بود: برای به آتش کشیدن این وضعیت خطرناک در منطفه خاورمیانه، فقط یک کبریت کافی است.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در مصاحبه با روزنامه "آرگومنتیه فاکتی" گفت: افزایش تنش در منطقه، نتیجه مستقیم سیاست های آمریکا است. آمریکايی ها با قدرت نمایی و اقداماتی برای بی اعتبار کردن تهران به میدان آمده اند. این مسئله منجر به ایجاد وضعیت خطرناک کنونی شده است که برای به آتش کشیدن آن فقط یک کبریت کافی است.

پیش از این وزیر امور خارجه فرانسه گفته بود که تصمیم رژیم ایران به عبور از سطح مجاز اورانیوم غنی شده در توافق هسته‌ای، نگرانی از خطر جنگ را افزایش داده است.

ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال بروز یک حادثه که می‌تواند منجر به جنگ شود، بسیار نگران است.

ژان-ایو لودریان روز یکشنبه ٢٣ تیر/ ١٤ ژوئیه در حاشیه برگزاری جشن روز ملی فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی "ب‌اف‌ام تی‌وی" گفت: همه می‌گویند خواستار جنگ و درگیری نیستند؛ ولی عوامل نگران‌کننده تشدید تنش و درگیری کماکان وجود دارد و باعث نگرانی می‌شود. باید بگویم که وضعیت وخیم است، به طوری که افزایش تنش‌ها می‌تواند به یک حادثه و وقوع رخدادهای ناگوار منجر شود.


خطر جنگ تا چه حد جدی است؟

جنگ آمریکا با رژیم ایران در ماه های آینده خطری جدی است

یک پژوهشگر ارشد "مؤسسۀ مطالعات امنیت ملی" اسرائیل در گفتگو با رسانه های فرانسوی گفته است: تبعات اقتصادی فشارهای حداکثری آمریکا برای حکومت ایران غیرقابل انکار و بسیار سنگین و شکننده بوده است. در نتیجۀ این فشارها اقتصاد جمهوری اسلامی در آستانۀ فروپاشی است و بنیه آن در حمایت مالی از گروهایی نظیر حزب الله نیز تحلیل رفته است. با اینهمه معلوم نیست فشارهای حداکثری آمریکا به تغییر رفتار رژیم ایران و یا تغییر رژیم در ایران منجر شود.

رادیو بین المللی فرانسه به نقل از این پژوهشگر اسرائیلی ااعلام کرد: در صورت ناکامی آمریکا در رسیدن به اهداف خود از طریق تشدید فشارها و تحریم ها، دولت واشنگتن و رژیم تهران هیچ طرح جایگزینی ندارند و فقدان طرح جایگزین تنها خطر جنگ را تقویت می کند.

وی افزود: مسئله اینجاست که مهار وضعیت موجود و جلوگیری از وقوع درگیری نظامی در نتیجۀ تشدید تنش ها بسیار دشوار است. به گفته این کارشناس، در فقدان لغو یا تعلیق تحریم های آمریکا، رهبر جمهوری اسلامی با انجام مذاکره با واشنگتن موافقت نخواهد کرد و بعید است که آمریکا هم تحریم ها و فشارهای خود را علیه رژیم ایران ولو به طور موقت به حال تعلیق درآورد. در نتیجه این بن بست، وضعیت تنش آلود فعلی را بسیار خطرناک می کند.

وی می افزاید: در چنین وضعیتی رژیم ایران به فعالیت های ناامن کننده اش در خلیج فارس ادامه می دهد تا اولاً ثابت کند که از اهرم های فشار قدرتمند برخوردار است. ثانیاً تهران با اقدام های ناامن کننده اش در خلیج فارس می خواهد نشان بدهد که تبعات منفی فشارهای حداکثری آمریکا می تواند دامان دیگر کشورها را نیز بگیرد.

به گفتۀ کارشناس اسرائیلی، ادامۀ این وضع می تواند خودداری آمریکا را از به کارگیری گزینۀ نظامی در ماه های آینده ضعیف تر و خطر درگیری نظامی را قوّی تر کند.



شهنام July 14, 2019 09:01 AM

عملیات رها سازی ایران که به غلط جنگ نامیده میشود بسیار قریب الوقوع است زیرا آخوندهای دزد و سگ های پاسدار فقط زبان زور و توسری را میفهمند و بهره ای از ادب و شعور و سیاست نبرده اند به همین دلیل با آدم ربایی و آتش افروزی بیشتر قصد قدرت نمایی دارند و همین حماقت دودمانشان را برباد خواهد داد با سپاس از پرزیدنت ترامپ کوروش زمان ما

گزارش یا اعتراض به این نظر


masood July 14, 2019 11:55 AM

خیلی بعید است که ایالات متحده به ایران اسلامی حمله نظامی نماید می شود گفت که توان آن را ندارد // فقط فقط حرفش را می زند ولی عملا نمی تواند این کار را انجام دهد // پس گزینه نظامی منتفی است حمله نظامی جنبه تبلیغاتی است واقعیت دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شاپور July 14, 2019 02:23 PM

و همه ما بعد از گذشت ۴۰ سال (۱۴۰۰ سال) دریافته ایم که این ویروس جوامع فقیر و نا امید، فقط بقدرت آتش پاکسازی میشود و بس
این اندیشه اهریمنی، درست بمانند ویروس انفولانزا کریستالیزه شده و در هر فصل تغییر شکل میدهد با بهره گیری از قدرت، حیله، دروغ، فساد و انحراف در همه جهات، به حیات خود ادامه میدهد
باید با آخوند و عواملش کاری کرد که حتی در دو هزار سال آینده هم کسی جرات بزبان آوردن نام این دین اهریمنی را نداشته و با شنیدنش، شلوار را خیس بکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


اریان July 15, 2019 05:05 AM

شاهپور عزیز تنها کاری که می‌شود کرد تا برای همیشه از دست این دین راحت شویم باید تمام اخوند و اخوند نماها و تمام فامیل از زن گرفته تا بچه هاشون همه را زیر خاک کرد تا برای ابد اسم کثیف شیعه از بین برود

گزارش یا اعتراض به این نظر


تمرکز بردزداعظم خامنه ای، وامرسرنگونی! July 15, 2019 10:10 AM

آریان!
یعنی قرار است که تو و همفکران تو! مرا و خانواده و کودکان بدنیا آمده و نیامده ام، و دوستان و آشنایان ام، و سایر کسانم را که از قتل عامهای 67، و کشتار دهۀ 60 و دهه های دیگر جان بدر برده اند، یا الان در اسارتگاههای قرچک و اوین و زندان بزرگ تهران و خلاصه زندانهای سراسر ایرانند، بکشی تا آزاد بشوی؟! آخر همۀ ما مسلمانان شیعه ایم ،و همیشۀ آینده هم مسلمانان شیعه می مانیم، ضمناً من یک گناه دیگر هم دارم و آن اینکه یک زنم!
مرگ بر راسیست و فاشیست، و مرگ بر راسیسم و فاشیسم با هر رنگ و لعابی که عرضه شود!

گزارش یا اعتراض به این نظر


seek July 15, 2019 12:31 PM

مسئله این نیست که کی این آخوندها دست از سر این ملت بر میدارند، بلکه این است که کی این مردم دست از سر آخوند بر میدارند به جوامع ایرانی برونمرزی نگاه کنید، از زیر سنگ هم که شده آخوندی پیدا میکنند که در مراسم عقد و عروسی و جشن تولد غیره شرکت کند حتی اگر امروز رژیم اسلامی را براندازند چند سال بعد این امت اسلام دوباره به دام آخوند خواهد افتاد زنده یاد صادق هدایت باری گفت، " این مردم با آخوند و ملا رمالها و جن گیرها و سرکتاب بازکنها و خائن ها خو گرفته اند و آنها را دوست دارند "

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهنام July 17, 2019 03:40 PM

آخوند و آخوندیسم عصاره تنگ چشمی عقده تبعیض وتعصب است که در یک کلام جامعه را به خودی و غیر خودی تقسیم و غیر خودی ها را عاری از حقوق انسانی و در مواردی مستحق مرگ میداند و عجیب است که بسیاری از کامنت گذاران این سایت خود همین انبان آخوندی را بدوش میکشند و آرزوی نابودی و زیرخاک کردن غیرخودی ها را حتی با کمک یک نیروی خارجی مینمایند اینان باید بدانند که اگر همه مخالفان خود را زیر خاک کنند تغیری ایجاد نمیکنند چون خود آلوده به ویروس آخوندیسم و فاشیسم هستند و آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush July 17, 2019 05:09 PM

جرقه چندین سال پیش زده شده است خبر ندارید؛ دلیل اینکه هنوز هم بعد از ۴۰ سال و کشته شدن نزدیک به یک میلیون ایرانی‌ هنوز هم آخوند‌ها سر کار هستند کمک همین اراذل و اوباش روسی، اروپا ایی، دمکرات‌ها و کشور‌های خلیج فارس برای دور زدن تحریم‌ها است؛ جنگ بین آخوند‌ها و اربابان را از دور تماشا میکینم و شاید هم لذت می‌بریم، نوش جان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین July 17, 2019 06:23 PM

ای پوتین٬ بچه آشپزِ خودکامه٬
نکند دوست داشته باشی بازدهِ کار خود را با یک آتشزنه به پایان برسانی؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو July 17, 2019 07:00 PM

لاروف همانند سیاسیون دوران شوروی که دردروغگوئی وپنهان گری هدفنمد مهارت زیادی داشتند وامریکا وغرب را متهم با سیاست های جنگ افروزی میکردند وآنهم بهانه ای برای روس ها بود که سالهای سال کشورهای بلوک شرق اروپا دربست تصرف کنند و تمامی منابع انها را به یغما ببرند- بدون هیچ شک وشبهی روس ها بعدازبه قتل رساندن رفسنجانی ومحوتمامی مخالفین علی خامنه ای درایران حکومت می کنند ودقیقا" آنچه دربلوک شرق اروپا سالهای سال انجام دادند درایران پیاده کرده اند وتمامی قشون آخوندی وعلی خامنه ای بدون اجازه آنها نمی توانند لیوان آبی بنوشند- روس ها تمامی جنگ افزارها وارد ایران کردند وسپاه پاسداران وبسیج هم همان نظامیون دوران شوروی برعلیه مردم شوروی هستندوبساط اتمی را روس ها درایران برپا کردند-مذاکرات ایران با امریکا درگروی تعلق اوکراین به روسیه وبرداشتن تحریم های روسیه

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali July 19, 2019 05:04 PM

یعنی زورشان به چهارتا ملا و آخوند چلغوز نمیره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: