آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 اردیبهشت ماه 1398 = 10-05 2019

دو شهروند خوزستانی در خطر اعدام هستند

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه خبر داد که دو شهروند عرب استان خوزستان “با اقرار زیر شکنجه” و “در دادگاهی به‌شدت ناعادلانه” به “محاربه” متهم و محکوم به اعدام شده‌اند.

عفو بین‌الملل نام این دو تن را «عبدالله کرم‌الله کعب» و «قاسم عبدالله» ذکر کرده و گفته است که این دو شهروند سنی‌مذهب در ارتباط با حمله مسلحانه تیرماه ۹۴ به یک هیئت عزاداری در صفی‌آباد دزفول محکوم شده‌اند.

بنابر این گزارش، تنها مستنداتی که برای محکومیت این دو نفر ذکر شده «اقرارهای آنها است که زیر شکنجه، از جمله شوک الکتریکی، آویزان کردن سر و ته به مدت یازده روز و اعدام ساختگی، گرفته شده است».

وکلای این دو زندانی نیز گفته‌اند هیچ مستند دیگری جز اقاریر متهمان ارائه نشده و اقرارهای اخذشده نیز در تناقض با اظهارات شاهدان عینی است.

به گزارش رادیو فردا، به نوشته عفو بین‌الملل، حکم اعدام این دو تن برای تایید به دیوان عالی جمهوری اسلامی رفته است.



علی May 10, 2019 11:13 PM

اصلاً چیز عجیبی نیست ایرانی از هر قومی که باشد باید هزینه ایرانی بودنش را بدهد و تا این جماعت پلید بر سر کار هستند از این گونه وقایع بسیار خواهیم دید تنها روزی که همه اقوام دست بدست هم بدهیم و ریشه این قوم یاجوج و ماجوج را بکنیم و نظام عادلی را بر اساس حقوق مساوی شهروندی حاکم کنیم به آرامش خواهیم رسید و تا این جماعت پلید بر سر کار هستند یک چشم مان اشک و یکی خون است از ستمی که بر هموطنانمان میرود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: