آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 خرداد ماه 1398 = 29-05 2019

ایران؛ همراهی اردوغان با آمریکا در سکوت

تنش‌ها میان آمریکا و جمهوری اسلامی به شدت بالا گرفته و بسیاری درباره احتمال وقوع درگیری نظامی میان دو طرف هشدار می‌دهند. تقریبا همه کشورهای منطقه در این باره موضع خود را اعلام کرده اند. در این میان، به طرز قابل‌توجهی یک کشور مهم، غایب بوده است.

ناظران مسائل ترکیه معتقدند که این کشور به چند دلیل تصمیم گرفته است بدون سروصدا با تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران ولو از روی اکراه، همراهی کند.

دلیل عمده به اقتصاد ترکیه مربوط می‌شود. اگر آنکارا واردات نفت را از ایران ادامه دهد، به احتمال زیاد با تحریم‌های آمریکایی مواجه خواهد شد. امری که اقتصاد ترکیه را با چالش‌های اضافی مواجه خواهد کرد.

از دیدگاه کارشناسان، اقتصاد ترکیه در حال حاضر تحمل هیچگونه تحریمی را ندارد. مضاف بر این، نقض تحریم‌های حکومت ایران، با تشدید اختلافات ترکیه و آمریکا، حل وفصل سایر مشکلات آنکارا و واشنگتن و همکاری آن‌ها در منطقه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاهش ارزش لیر ترکیه و نیز نوسانات اقتصادی اخیر این کشور، مسئله اقتصاد را برای دولت اردوغان حیاتی کرده است. خصوصا که جایگاه حزب حاکم در انتخابات اخیر شهرداری‌ها در شهر‌های بزرگ تضعیف شده است. از این رو، به نظر می‌رسد که اردوغان پس از این انتخابات، رویکرد محتاطانه‌تری در پیش گرفته و مایل است با عملگرایی معروفش از آسیب دیدن اقتصاد ترکیه در اثر تنش‌ها با آمریکا جلوگیری کند.




پلنگ ایران زمین May 29, 2019 05:43 PM

شگفتا! این مارِ عثمانی هم از آخور می خورد و هم از توبره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Akbar May 30, 2019 08:03 PM

رجب شيطان مواظب بند شلوار خودش باشد او در توهم خودبزرگ بيني گرفتاره در حالي ك آنچه ندارد شرافت هست در دنيا مثل رجب شيطان دروغ گو وجود ندارد تمام ثانيه هايش با دروغ و ريا وكلك تلف مي كند نمونه بي وجود هست شياطين دروس خيانت جنايت رياكاري دروغگويي شيطنت حقه بازي دودوزه بازي حيله گري و تمامي دروس مرتبط را زير نظر رجب شيطان پاس مي كنند شرم بر او

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: