آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 اردیبهشت ماه 1398 = 12-05 2019

دادگاه تجدیدنظر، روزنامه نگار را به حبس محکوم کرد

خبرگزاری هرانا – شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره علیه هنگامه شهیدی، روزنامه نگار را عینا تائید کرد. وی پیشتر به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و فعالیت های اجتماعی و خروج از کشور محکوم شده بود. هنگامه شهیدی از تاریخ ۵ تیرماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۸، وکیل مدافع هنگامه شهیدی از صدور رای موکلش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

مصطفی ترک‌همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی گفت: رای محکومیت موکلم در دادگاه بدوی که مجموعا ۱۲ سال و ۹ ماه حبس بود و ۷ سال و نیم آن قابل اجرا بود، با رد تجدیدنظرخواهی موکلم و بنده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب، عینا تایید شد.
این روزنامه نگار پیشتر در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۹۵ به اتهام ارتباط با یک رسانه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت شده بود.

مصطفی ترک همدانی، وکیل هنگامه شهیدی، مدتی بعد اظهار کرد مرجع دستگیری خانم شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و وزارت اطلاعات شاکی وی است.

هنگامه شهیدی پس از حدود ۶ ماه در تاریخ ۷ شهریور سال ۹۶ با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد و مجددا در تاریخ ۵ تیرماه ۹۷ در جزیره کیش بازداشت و راهی زندان شد.

ترک همدانی در تاریخ ۱۰ آذرماه سال گذشته اتهامات پیشین و کنونی موکلش را مشتمل بر فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام و افترا و توهین و نشر اکاذیب عنوان کرد و از محکومیت موکلش به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی همچنین خروج از کشور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود. وی این حکم را جهت تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارایه داده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: