آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 اردیبهشت ماه 1398 = 12-05 2019

یک روزنامه‌نگار و فعال سابق دانشجویی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – علی ملیحی، روز جاری در منزل شخصی و توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به دادسرای رسانه منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از امتداد، امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۸، علی ملیحی، روزنامه نگار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بازداشت این روزنامه نگار در منزل شخصی صورت گرفته و بر اساس این گزارش به دادسرای رسانه منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم گزارش اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت وی در دست نیست.

علی ملیحی پیشتر در صفحه شخصی خود در انتقاد از توقیف هفته نامه صدا نوشته بود: “صدا توقیف شد چون صدای هشدار درباره خطر جنگ و ضرورت مذاکره برای صلح را سر داد. بهانه‌ توقیف واهی است. امروز صبح مجری رادیو از عزت ضرغامی پرسید “سوال خیلی‌ها این است: آیا جنگ می‌شود؟ “عزت گفت: “نظامی نه”. چطور پرسیدن چنین سوالی در رادیو مجاز است و تشویش نیست اما صدا باید خاموش شود؟”.

روز جاری فاطمه سعیدی، عضو و سخنگوی فراکسیون امید در این خصوص گفت: “توقیف مجله صدا و بازداشت یک روزنامه‌نگار باعث نگرانی از اتخاذ رویکردی اشتباه برای عبور از شرایط سخت پیش رو است”.

لازم به ذکر است علی ملیحی پیش از این در تاریخ ۲۰ بهمن سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال ۸۹ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با اتهاماتی نظیر اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، شرکت در تجمعات غیرقانونی، نشر اکاذیب و توهین به رییس جمهور محاکمه و به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. علی ملیحی نهایتا در مرداد ۹۱ با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: