آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 تیر ماه 1398 = 22-06 2019

ایران؛ باز هستی یا کبوتر؟ پاسخ گمراه کننده ترامپ

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در مسیر رفتن به کمپ دیوید در جمع خبرنگاران گفت: در مورد رژیم ایران برخی می‌ گفتند که من یک جنگ‌ طلب هستم، حالا همانها می‌ گویند من یک کبوترم. خودم فکر می‌کنم راستش را بخواهید هیچ‌ کدام نیستم. من اهل عقل و خرد هستم و این چیزی است که ما در این کشور به آن نیاز داریم.

ترامپ افزود: ما برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران حرکت می‌کنیم. اگر حاکمان ایران خیلی بد و نامطلوب رفتار کنند، آنگاه روز بسیار بسیار بدی برای آنها خواهد بود. امیدوارم هوشمند باشند و امیدوارم مواظب مردمشان باشند نه خودشان. ‍

وی افزود: رژیم ایران در حال حاضر وضعیت افتضاحی دارد. تحریم‌ها به آنها سخت ضربه زده است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا به داوری جان بولتون، مشاور امنیتی‌اش، اعتماد دارد، گفت: بله، اعتماد دارم. من جان بولتون را دارم که درباره‌اش می‌توانم با اطمینان بگویم که جزو بازها است و من افراد دیگری را هم دارم که در طرف دیگر معادله هستند. و در نهایت این من هستم که تصمیم می‌گیرم.

منظور از "بازها" جناحی از سیاستمداران آمریکايی است که رویکردی تهاجمی در مسائل بین‌المللی دارند.

فیلم زیر: مایکل پریجنت پژوهشگر ارشد مسائل خاورمیانه در موسسه هادسون در توضیح اظهارات رئیس جمهور آمریکا می گوید: ترامپ در نقش پلیس خوش اخلاق ظاهر شده و پمپئو و بولتون هم نقش پلیس بداخلاق را بازی می کنند.





www.youtube.com/watch?v=h-qlbWOthbM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: