آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 شهریور ماه 1398 = 11-09 2019

چرا آمریکا دیگر به فکر دفاع از اروپا نیست؟

همه چیز حاکی از آن است که اروپا ادیگر اهمیت سابق را برای آمریکا ندارد

صدراعظم آلمان از دولت ترامپ به دلیل عدم توجه کافی به نیارهای دفاعی اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد.

«آنگلا مرکل» امروز در سخنانی با انتقاد از دولت آمریکا اظهار داشت که ایالات متحده دیگر به مانند گذشته حاضر به توجه به نیازهای دفاعی اتحادیه اروپا نیست.

در این ارتباط صدراعظم آلمان در سخنانی گفت: اروپا پیوندهای مشترکی با آمریکا به عنوان یک ابر قدرت در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی دارد و با وجود برخی اختلاف نظرها، اما دارای ارزش‌های مشترک است. اما به نظر می‌رسد که آمریکا دیگر به صورت خودکار در تلاش برای دفاع از اروپا به مانند دوران گذشته و در دوزه جنگ سرد نیست.

صدراعظم آلمان همچنین با انتقاد از جنگ تجاری میان چین و آمریکا، ادامه این شرایط را به ضرر اتحادیه اروپا و باعث آسیب دیدن اروپا دانست.

مرکل همچنین با انتقاد از وضعیت نامعلوم برگزیت، به این موضوع اشاره کرد که در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ما بعد از این با وجود روابط نزدیک با لندن، اما با یک رقیب اقتصادی مواجه خواهیم بود.

آیا آمریکا در آغاز پایان بخشیدن به اتحاد با کشورهای اروپایی است؟

تصمیم دولت آمریکا به چرخش به سوی آسیا، باعث شده این تصور به وجود آید که اهمیت اروپا در چشم مقامات واشنگتن کاهش یافته است.

سیاست‌ها و اظهارات مقامات آمریکایی حاکی از آن است که اروپا و متحدان اروپایی دیگر آن اهمیت سابق را برای هیچ‌کدام از دو حزب مطرح آمریکا ندارند.

یکی از کارشناسان اروپایی، اوضاع فعلی را «پایان کار غرب، به عنوان جامعه‌ای سیاسی» دانسته است. برداشت اروپایی‌ها از کاهش علاقه آمریکا به اروپا و مشارکت در امور مربوط به آن، در کنار دل‌زدگی آمریکا از اروپا می‌تواند باعث سرد شدن هرچه بیشتر روابط آنها شود.


پیمان مهم تسلیحاتی و امنیت اروپا از بین رفت

به گزارش آسوشیتدپرس؛ یک پیمان بسیار مهم در زمینه کنترل تسلیحات که سه دهه قبل توسط ریگان و گورباچف امضا شد از بین رفته است و با از بین رفتن آن نگرانی هایی درباره رقابت تسلیحاتی جدید در سطح جهان ایجاد شده است.

این پیمان در طول زمان باعث حذف بیش از 2692 موشک کروز و بالستیک متعارف و هسته ای روسیه و آمریکا شد و تا زمان از بین رفتنش همه موشک های زمینی با برد بین پانصد تا 5500 کیلومتر را ممنوع کرده بود.

اما روسیه و آمریکا روز جمعه هر دو از پیمان نیروهای هسته ای میان برد (آی ان اف) بیرون رفتند. اگر این دو کشور پیمان استارت جدید را نیز که در اوایل سال 2021 منقضی می شود تمدید نکنند یا پیمان دیگری را جانشین آن نکنند این برای اولین بار در تقریبا نیم قرن اخیر خواهد بود که هیچ محدودیت الزام آوری روی زرادخانه های دو قدرت هسته ای بزرگ جهان وجود ندارد.

آمریکا روسیه را مقصر می داند و اعلام کرده است که روسیه برای سال ها به توسعه و به کار گیری تسلیحاتی روی آورده است که این پیمان را نقض و آمریکا و هم پیمانان آن را تهدید می کند به ویژه در اروپا.

دولت ترامپ اما می گوید بدون محدودیت های این پیمان می تواند با روسیه و چین مقابله کند. آمریکا برای سال ها از برابر نبودن شرایط گلایه و اعلام کرده است که روسیه در حال تولید تسلیحاتی بود که ناقض این پیمان بود و چین نیز که عضو این پیمان نیست در حال تولید سلاح های مشابه است.

پیمان نیو استارت یا استارت جدید از سال 2018 محدودیت هایی را روی تعداد کلاهک ها و موشک های هسته ای دوربرد روسیه و آمریکا اعمال کرده است. ترامپ تاکنون درباره تمدید این پیمان یا جایگزین کردن پیمان جدیدی به جای آن صحبت نکرده است.

ترامپ پیمان استارت جدید را یکی دیگر از توافق های بدی نامیده است که در دوره دولت اوباما به امضا رسیده است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ نیز در ماه ژوئن گفت دولت احتمالا با تمدید این پیمان برای پنج سال دیگر موافقت نخواهد کرد.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت از بین رفتن این پیمان به معنی این است که بخشی از امنیت در اروپا از بین خواهد رفت.



کاریکامراناتور September 11, 2019 05:51 PM

اروپا دو دوزه بازی میکند و ترامپ زرنگ این را فهمیده و روابط صمیمی را فقط با متحدان صمیمی اعمال میدارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 11, 2019 06:13 PM

امریکا به رهبری ترامپ و سیاستمداران واقعی اش بدرستی دریافت که اتحادیه اروپا هم ازتبره علی خامنه ای و شرکاء و پوتین وشرکا می خورد و هم ازچین و شرکا< و هم ازآخورامریکا درمورد توافق ابلهانه برجام با علی خامنه ای که درحقیقت با روس ها وچینی بسته شد اروپائی ها برای منافعشان این توافق را امضاء کردند و درنتیجه میلیاردها دلارازپول متعلق به مردم به گنجینه علی خامنه ای و بشاراسد و شیخ نصرالله ها و خالدمشعل ها و پوتین و چین روان شد امریکا بدرستی فهمیده است دوستی که با دشمن نات دوست است دیگرقابل حمایت و دفاع نیست کارخانه های عظیم آلمان درروسیه همچنان درحال تولید وفروش هستند وسرمایه گذاران روسی مثل موروملخ دراروپا سرمایه گذاری می کنند یکبارتابحال نشده است که سیاسیون اروپائی موضعی عملی همچون ترامپ برعلیه حکومت اخوندی اتخاذ کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak September 11, 2019 07:05 PM

خانم مرکل هم دست پیش گرفته که پس نیفته

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف September 11, 2019 09:58 PM

امریکا کار خوبی میکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


سفیر September 12, 2019 03:23 AM

جدا اگر مردی دراین غرب وجود داشته باشه پرزیدنت آمریکاست ،، خوشم میاد ازرفتارش خوب حال این اوروپاییهای دیوث رو جا میاره مثل سگ ازش حساب میبرند ایران هیچ وقت تااین اندازه از اروپاییها لطمه نخورده بود ولی ایشون خوب تلافی میکنه درود بر ترامپ ،،درود برآمریکـــــــــــــــــا ،،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: