آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 اردیبهشت ماه 1398 = 13-05 2019

ورزش/اسرائیل؛ تعهدی که رژیم سپرده ترفند است

تعهدی که رژیم ایران به فدراسیون جهانی ورزش سپرده، به مفهوم آمادگی برای شرکت در مسابقه با اسرائیل تلقی نمی شود و یک ترفند است

آشنایان به امور ورزش بین المللی در اسرائیل، بعید می دانند که حکومت اسلامی ایران علیرغم تعهد نامه ای که برای فدراسیون جهانی جودو فرستاده، به قول خود برای حضور در صحنه مسابقه با جودوکارهای اسرائیلی عمل کند.

به گزارش رادیو پیام اسرائیل، این تعهد نامه به طور رسمی با امضای مقامات ورزشی رژیم ایران برای فدراسیون جهانی فرستاده شده است. رژیم ایران در همه سال های پیشین به ورزشکاران خود دستور داده بود که از حضور در مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی در صحنه بین المللی خودداری ورزند. ادامه این وضع باعث شدن که فدراسیون جهانی ورزش به رژیم ایران هشدار دهد که اگر این رفتار ادامه یابد، ایران از حضور در مسابقات جهانی محروم خواهد گردید.

رژیم ایران در عین حال که حاضر به دادن مسابقه با اسرائیلیان نبود، به ورزشکاران ایرانی دستور می داد که به بهانه هایی مانند بیماری ناگهانی، آسیب دیدن یک عضو بدن، و حتی به شکست کشاندن عمدی خود در مسابقات پیش از رویارویی با رقیب اسرائیلی، از چنین مسابقه ای پرهیز کنند.

ولی به مرور زمان، فدراسیون جهانی به این ترفند پی برد و به حکومت ایران هشدار داد که اگر به چنین رویه ای ادامه دهد، برای همیشه از مسابقات جهانی حذف خواهد شد.

به دنبال این هشدار بود که رژیم ایران تعهد نامه اخیر را به فدراسیون جهانی جودو سپرده، ولی آگاهان بعید می دانند که رژیم آن را عملی سازد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: