آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 24 اردیبهشت ماه 1398 = 14-05 2019

ایران؛ دو دختر نوجوان دست به خودکشی زدند

خبرگزاری هرانا – در دو روز اخیر، دو نوجوان ۱۴ ساله دختر، در شهر دیشموک واقع در استان کهگیلویه و بویر احمد دست به خودکشی زدند و جان باختند. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز گذشته و روز جاری دو نوجوان در شهر دیشموک دست به خودکشی زدند و جان باختند.

گفته می شود هر دوی این کودکان دختر و ۱۴ ساله بوده اند. هویت و انگیزه آنان کماکان در حال بررسی است.
این منطقه علاوه بر اینکه از لحاظ خودکشی سرانه بالایی دارد به معضل اجتماعی “خودسوزی زنان” نیز دچار است که نیازمند رسیدگی جدی به وضعیت منطقه است.

در همین رابطه در تاریخ ۶ دی‌ماه ۹۷ نیز یک کودک ۱۶ ساله متأهل که یک بچه ۶ ماهه را باردار بود در دیشموک پس از اقدام به خودسوزی جان خود را از دست داده بود.

لازم به ذکر است از ابتدای سال گذشته تا دی ماه ۹۷ چهار زن متأهل و یک دختر مجرد در دیشموک اقدام به خودسوزی کرده‌اند که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده است.
پیش‌تر محمد نوروزی‌نیا رییس آموزش و پرورش دیشموک با اشاره به اینکه نرخ خودسوزی بین زنان منطقه بالاست گفته بود که ازدواج‌های تحمیل شده از مهمترین دلایل خودسوزی دختران در این شهر است. نوروزی‌نیا اظهار کرد “نرخ خودسوزی بین زنان بخش دیشموک بالاست. به گونه‌ای که هر سه ماه یک‌بار این خودسوزی‌ها رخ می‌دهد. از دلایل عمده این خودسوزی می‌توان به سطح پایین فرهنگی، اقتصادی و ازدواج‌های تحمیل شده اشاره کرد”.

شهر دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد. این منطقه از محرومیت های فراوانی رنج می‌برد.

سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: