آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 اردیبهشت ماه 1398 = 15-05 2019

بازهم بازداشت کارگران معترض نیشکر هفت تپه

خبرگزاری هرانا – در ادامه احضار و بازداشت روزهای گذشته کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، روز گذشته و امروز تعداد دیگری از کارگران این مجتمع که اسامی پنج نفر از آنها احراز شده، پس از احضار به پلیس امنیت بازداشت شده‌اند. گفتنی است که احضار و بازداشت این کارگران در پی تجمع اعتراضی روز ۱۹ اردیبهشت صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، شماری دیگر از کارگران معترض شرکت نیشکر هفت تپه پس از اجتماع در روز ۱۹ اردیبهشت ماه به دلیل نارضایتی از عملکرد شورای کارخانه، بازداشت شدند.

در این گزارش آمده است: “از قرار معلوم کارگرانی که دیروز بازداشت شده‌اند برای تشکیل پرونده قضایی به زندان دزفول منتقل شده‌اند”.

از طرفی سندیکای کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرده است که امروز شش دیگر از کارگران معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه در پی احضار به پلیس امنیت بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، هویت چهار تن از این افراد “فیصل تعالبی، اسماعیل جعاوله، عادل سماعی و رستم عبدالله‌زاده” احراز شده است.
گفتنی است که روز گذشته نیز حسین انصاری، یکی دیگر از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه پس از احضار به پلیس امنیت بازداشت شده بود.

عصر روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه چهار تن از کارگرانی که پس از تجمع اعتراضی ۱۹ اردیبهشت بازداشت شده بودند، با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند.

بازداشت این افراد به دلیل تجمع اعتراضی کارگران این مجتمع بابت مطالبات صنفی خود و نارضایتی از عملکرد شورای کار کارخانه در تاریخ ۱۹ اردیبهشت صورت گرفته است.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: