آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 اردیبهشت ماه 1398 = 15-05 2019

نمایش موزیکال “عروس مردگان” توقیف شد

خبرگزاری هرانا – نمایش موزیکال «عروس مردگان» به دستور انجمن نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد توقیف شد. پیگیری حاکی از این است که گروه نمایش از طریق بسته شدن سایت فروش از متوقف شدن اجرای تئاتر خود مطلع شده و گویا چند شب قبل جمله‌ای در یکی از دیالوگ‌های بازیگران گفته شده که مطابق با متن نبوده اما با وجود تذکر و تعهد گروه نمایشی برای این اتفاق بدون اطلاع به گروه اجرا متوقف شده است. ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از پایگاه خبری آفتاب، نمایش موزیکال «عروس مردگان» متوقف شده است.

بنا بر این گزارش از امروز مراجعه کنندگان به سایت فروش بلیت‌ «عروس مردگان»، با درج جمله «به دستور انجمن نظارت و ارزشیابی هنرهای نمایشی، فروش این نمایش تا اطلاع ثانوی متوقف شده است» مواجه شدند و امکان خرید بلیت پیدا نکردند.

پیگیری حاکی از این است که گروه هم از طریق بسته شدن سایت فروش از متوقف شدن اجرای نمایش خود مطلع شده و گویا چند شب قبل جمله‌ای در یکی از دیالوگ‌های بازیگران گفته شده که مطابق با متن نبوده اما با وجود تذکر و تعهد گروه نمایشی برای این اتفاق بدون اطلاع به گروه اجرا متوقف شده است.
این در حالی است که برای اجراهای بعدی نمایش در پایان هفته بلیت فروخته شده است.
روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی علت توقف این نمایش را نقض تعهدات عوامل آن عنوان کرده و گفته که تا زمان اصلاح رویه، «عروس مردگان» امکان اجرا ندارد.

شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در پی بسته شدن سایت فروش نمایش موزیکال «عروس مردگان» به کارگردانی امید رضا سپهری گفت: «در بازبینی‌های حین اجرای این نمایش تغییراتی در شکل و محتوای نمایش مشاهده شد که برخلاف بازبینی‌های اولیه بود. این مسئله را به کارگردان تذکر دادیم ولی توجهی به آنها نشد و به همین دلیل نمایش را متوقف کردیم.»

او در پاسخ به اینکه چرا اینقدر سختگیرانه با این نمایش برخورد شده است؟ گفت: «در صورت اصلاح موارد اشاره شده نمایش می‌تواند دوباره اجرا شود و ما حتی به احترام مخاطبانی که بلیت نمایش را خریداری کرده بودند اجازه اجرای آن را در روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت دادیم، چون بلیت زیادی فروخته شده بود اما بازبینی هم دوباره انجام خواهد شد.»

کرمی افزود: «رویه ما با همه گروه‌های نمایشی گفت‌وگو است و این نمایش هم به طور موقت توقیف شده و در صورت رعایت و توجه به موارد اصلاحی اجرا از سر گرفته خواهد شد.»

«عروس مردگان»، نمایشی موزیکال بر اساس فیلم مشهور تیم برتون با همین نام است که به کارگردانی امیدرضا سپهری روی صحنه سالن تهران رویال هال (هتل اسپیناس) رفته و بازیگران سرشناسی در آن حضور دارند.

تهیه‌کننده این نمایش مریم نراقی و سرمایه‌گذار آن محمد معتمد است. میلاد کی مرام، نازنین بیاتی، شقایق دهقان، مهران احمدی، مهران امام بخش، علی عامل هاشمی، امیر جعفری و نیکی کریمی از جمله بازیگران «عروس مردگان هستند».

ممیزی به معنای سانسور از طریق ایراد خطا و دستور تغییر و یا حذف توسط نهادهای مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای پروانه نمایش و سازمان صدا و سیما در ایران صورت می‌گیرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: