آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 آذر ماه 1398 = 08-12 2019

ایران؛ نشانه‌های مشخصی داریم که باب زنده است

رئیس جمهوری ایالات متحده می گوید آمریکا برای بازگرداندن باب لوینسون که نزدیک به سیزده سال پیش در ایران ناپدید شد، به سختی تلاش می‌کند و نشانه‌های مشخصی وجود دارد که او شاید زنده باشد.

به گزارش صدای آمریکا، پرزیدنت دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگار ان‌بی‌سی با اشاره پیگیری‌های پرونده باب لوینسون آمریکایی ناپدیدشده در ایران گفت: «ما [پیگیر] هستیم. این مشکل خیلی وقت قبل پیش آمد. او حتی آن زمان هم از وضعیت چندان خوبی برخوردار نبود. اما ما نشانه‌های مشخصی داریم که نشان می‌دهد او شاید زنده باشد.

رئیس جمهور امریکا افزود: او (باب لوینسون) باید همان وقتی که پرزیدنت اوباما به رژیم ایران ۱۵۰ میلیارد دلار داد، و بار دیگر وقتی یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار پول نقد به آنها داد، بازگردانده می‌شد؛ اما نشد. به همین خاطر ما به سختی در این مورد تلاش می‌کنیم.


وجود پرونده لوینسون را چه کسی لو داد؟

چه کسی از درون حکومت وجود پرونده گروگان مفقود شده آمریکايی را به خبرگزاری آسوشیتدپرس لو داد؟ این خبر در فاصله کوتاهی پس از آن منتشر می‌شود که دولت آمریکا اعلام کرد برای اطلاعات درباره رابرت لوینسون، ۲۰ میلیون دلار پرداخت می‌کند.

رابرت لوینسون، مامور سابق اف‌بی‌آی است که از سال ۲۰۰۷ میلادی مفقود شده و خانواده لوینسون می‌گویند او برای انجام ماموریتی به ایران سفر کرده بود اما مقام‌های جمهوری اسلامی تا کنون می گفتند که از سرنوشت او خبری ندارند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، رابرت لوینسون در روز ۹ مارس سال ۲۰۱۷ (۱۰ اسفند ۱۳۸۵) در جزیره کیش ناپدید شده است.

بر اساس اسنادی که به رویت خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس رسیده، رژیم ایران به تازگی در مکاتباتی با سازمان ملل برای نخستین بار اعلام کرده که رابرت لوینسون، شهروند مفقود شده آمریکایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پرونده‌ای دارد که در حال رسیدگی است.

خانواده لوینسون به نخستین اذعان حکومت ایران نزد یک کارگروه سازمان ملل و وکیل مدافع ایرانی‌اش در مورد وجود پرونده‌ای علیه او در دادگاه‌های عمومی و انقلاب واکنش نشان داده اند و می ‌گویند می‌خواهند بدانند اتهامش چیست.

به گزارش صدای آمریکا، خانواده لوینسون در بیانیه خود تاکید کرده‌اند این اذعان جمهوری اسلامی تائیدی بر یک گزارش خبری سال ۲۰۰۷ پرس تی وی، تلویزیون انگلیسی زبان حکومت ایران است که در آن گفته شده بود باب لوینسون در جزیره کیش توسط نیروهای امنیتی محلی دستگیر و به زودی آزاد می‌شود.

خانواده لوینسون در همین بیانیه ضمن استقبال از این که جمهوری اسلامی سرانجام نخستین گام را در جهت پایان بخشیدن به این کابوس برداشته است می گویند اکنون زمان آن فرا رسیده است رژیم ایران او را به خانواده و خانه‌اش بازگرداند.



ali November 10, 2019 04:49 PM

اینا که تا تا دیروز وجود همچین کسی را انکار می کردند ! ! دروغ جزو لاینفک این نظام اسلامی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


masood November 11, 2019 10:37 AM

امیدوارم فقط رئیس جمهوری ابالات متحده جناب ترامپ با ملاهای ایران سازش و مماشات نکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: