آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 خرداد ماه 1398 = 22-05 2019

تغییر الگوی ابتلا به بیماری ایدز در ایران

موج سوم ایدز در ایران قربانی می‌ گیرد

دکتر مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با «ایران» می‌گوید: ایدز یک بیماری است که توسط ویروس نقص ایمنی HIV ایجاد می‌شود و می‌تواند تا سال‌ها بدون علامت باقی بماند. بی‌علامت بودن بیماری باعث می‌شود در حالی که خود فرد از بیماری‌اش بی‌خبر است این ویروس را به دیگران منتقل کند. متأسفانه گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۴۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز درکشور وجود دارد، اما آمار غیر رسمی از حقیقتی تلخ خبر می‌دهد و آن افزایش تعداد مبتلایان تا حدود دو تا سه برابر آماری است که امروز در دست ما قرار دارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی تأکید می‌کند: بیماری ایدز در گذشته یک بیماری کشنده محسوب می‌شد، اما خوشبختانه امروزه به مدد دارو‌های کشف شده به یک بیماری مزمن قابل کنترل تبدیل شده است. این دارو‌ها می‌توانند ویروس را از بین ببرند و امکان انتقال آن را منتفی کنند. البته این به معنای بهبودی کامل نیست و تنها کنترل بیماری است. همه جهان برای درمان قاطع این بیماری در تلاش هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه روند شیوع بیماری ایدز در کشور در حال افزایش است می‌گوید: افزایش میزان شیوع این بیماری ازشناخت ناکافی ایدز و ناآگاهی مردم جامعه از راه‌های انتقال آن نشأت می‌گیرد. امروزه الگوی ابتلا به بیماری تغییر یافته است و دیگر خون و فرآورده‌های خونی عامل ابتلا به آن نیست. زمانی فاکتور ۸ که از سایر کشور‌ها وارد می‌شد عامل ابتلا به این بیماری محسوب می‌شد که با اقدامات انجام گرفته، بسرعت کنترل شد. از سوی دیگر استفاده سرنگ‌های چند بار مصرف در میان معتادان تزریقی نیز راه جدی انتقال این بیماری به حساب می‌آمد، اما با توزیع سرنگ در میان معتادان تا حدود زیادی این راه انتقال بیماری نیز کنترل شد.

دکتر محرز با اشاره به موج سوم ایدز در کشور، می‌افزاید: موضوع نگران کننده در جامعه امروز انتقال بیماری از راه تماس جنسی حفاظت نشده است که به واسطه نبود آموزش صحیح در میان جوانان و حتی افرادی که در دهه ششم زندگی خود قرار دارند هم دیده می‌شود. جوانان امروز به دلیل عدم آگاهی و ناتوانی در خویشتنداری به این بیماری گرفتار می‌شوند. متأسفانه آموزش و پرورش در آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان بسیار ضعیف عمل کرده است.



پلنگ ایران زمین May 23, 2019 02:12 AM

تن فروشی اسلامی که نامِ دیگرش صیغه است٬ بزرگترین انگیزهٔ بیماریِ ایدز و دیگر بیماری های بالینی می باشد اگر یک گروه از معتادینی که بیماریِ بالینی نداشته باشند و یک سرنگ را بکار گیرند٬ هرگز ایدز نمی گیرند بنابر این نخست از راهِ هم خوابگی بیمار می شوند بدبختانه تن فروشی اسلامی٬ ارزشِ پیوندِ پاکِ زناشویی را از میان برده است پیش از جنبشِ آخوندی٬ آمارِ جدایی بسیار کم و ناچیز بوده است و زنانِ جدا شده و یا بیوه هرگز شوهر نمی کردند و جدایی بیشتر به سببِ نازایی و یا بیماریِ روانیِ شیزوفرنیِ یکی از دو تن بود چه بسا٬ زن و شوهر هایِ بسیاری بودند که سرِ سازش با همدیگر را نداشتند و بخاطر بچه هایشان با هم زندگی می کردند در ایرانِ امروز یک جوان دستکم دو بار پیوندِ زناشویی و بارهای بسیاری هم صیغهٔ اسلامی شده اند
مرگ بر هر چه آخوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: