آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 مهر ماه 1398 = 29-09 2019

فیلم؛ تصاویری وحشتناک از سیل زباله در رشت

فیلم زیر: رسانه های حکومتی خبر دادند به دلیل انباشت زباله سراوان رشت به منطقه ای غیرقابل سکونت تبدیل می شود. می گویند برای ساخت تاسیسات زباله سوز بودجه ندارند. در این میان ساکنین منطقه دچار بیماری های ریوی، قلبی و پوستی شده اند.

در هیچ رودخانه‌ای در شمال ایران موجود زنده یافت نمی‌شود

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست با بر شمردن موارد متعدد تخریب محیط زیست در ایران می گوید که به دلیل ورود «شیرابه‌ها و پسماندهای وارد شده در آب» هیچ یک از رودخانه‌های شمال ایران دیگر موجود زنده‌ای ندارند و همه آنها از بین رفته‌اند.

به گزارش صدای آمریکا، اظهارات این مقام دولتی در برشمردن چندین مورد از آلودگی‌ و تخریب محیط زیست ایران، با دخالت یا سوءمدیریت دستگاه‌های حکومتی، در حالی بیان می‌شود که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در دو سال گذشته بارها فعالان محیط زیست را با اتهامات امنیتی بازداشت کرده‌اند.

اظهارات این مقام دولتی و اعتراف ضمنی به وجود فساد و سوءمدیریت گسترده دولتی در بحث ویرانی محیط زیست ایران، در حقیقت مهر تاییدی است بر آن چه که بارها توسط افراد و نهادهای آگاه داخلی و خارجی نسبت به آن هشدار داده شده بود.

برای نمونه مقامات ایالات متحده بارها نسبت به سوءمدیریت منابع طبیعی ایران و سدسازی‌های غیرضروری و بی‌برنامه با هدف پر کردن جیب مقامات فاسد رژیم جمهوری اسلامی هشدار داده و آن را از عوامل اصلی بروز بحران‌های زیست محیطی گوناگون، از جمله از بین رفتن زیست‌بوم‌های طبیعی، وقوع سیل‌های ویرانگر، و بروز خشکسالی‌های بی‌سابقه، برشمرده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در اردیبهشت ماه سال گذشته با اعلام حمایت از مردم ایران گفته بود که «بحران‌های مالی و زیست محیطی را در ایران شاهد هستیم. فساد کشور را فرا گرفته است. رژیم از مردم خود می‌دزدد.»

همچنین، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، هم با اشاره به این‌که پس از انقلاب در ایران ششصد سد «بدون هیچگونه ارزیابی محیط زیستی» ساخته شده است، اعلام کرده بود که رژیم جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته منابع آبی کشور را با سوءمدیریت نابود کرده است.


حذف بودجه؛ شمال ایران در زباله دفن می شود

سالانه تعداد زیادی از آبزیان دریای خزر بر اثر خوردن زباله جان خود را از دست می دهند و یا تعداد زیادی از آنها بر اثر شیرآبه های ناشی از زباله محل زندگیشان آلوده شده و حتی نسلشان منقرض می شود.

خبرنگار اسپوتنیک در تهران شرایط زباله های دریاچه ی خزر که بزرگترین دریاچه ی جهان نیز هست را از عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رئیس جمهور جویا شد.

وی در مورد این مسئله بیان داشت:

شمال ایران مشکلات بسیاری را ناشی از زباله تجربه می کند و تقریبا می توان گفت اگر به مشکل زباله در این منطقه رسیدگی نشود شمال ایران در زباله دفن خواهد شد. یکی از مشکلات عمده ای که شمال ایران برای مهار زباله با آن مواجه است شرایط اقلیمی این منطقه و حجم زیاد آب های زیرزمینی است که عملا دفن زباله را نا ممکن می سازد.

دو سال پیش زمانیکه بنده برای ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست منسوب شدم، بودجه ای حدود 1.3 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای حل مشکل زباله در شمال کشور قرار بود تخصیص داده شود، که اگر امکان پذیر می شد مشکل زباله در شمال ایران به کلی رفع می شد. اما مجلس شورای اسلامی این بودجه را از ردیف بودجه ها حذف کرد و عملا منبع مالی به این موضوع اختصاص داده نشد بنابر این کار جدی نمی شد انجام داد.


انفجار بمب شیمیایی در مازندران

یک عضو مجلس ملاها هشدار داد به عقیده کارشناسان انباشت زباله در این ابعاد در شمال کشور بدتر از انفجار یک بمب شیمیایی است.

نانواکناری نماینده بابلسر گفت: بیراهه نیست که برخی فعالان حفظ محیط‌ زیست در بیان میزان شدت و دامنه مسأله پسماند براین باور هستند که اگر چاره اندیشی نشود در آینده از بمب شیمیایی که در حلبچه ریخته شد بدتر خواهد بود!

وی در ادامه فیلمی را پخش کرد که برخی از شهروندان مازندران در مورد ابتلا ساکنان به سرطان و زخم معده می‌گفتند و این‌که به عقیده پزشکان علت این بیماریها استفاده از آبهای آلوده شده توسط شیر آبه‌ زبالها بوده است.

این فیلم انبوه جنگلهای این مناطق را نشان می‌داد که درختهای آنها همه خشک شده‌اند و رودهایی از هزاران لیتر شیر آبه‌های زباله‌ که به سمت رودخانه‌های مازندران جاری هستند.

در این فیلم یکی از شهروندان می‌گوید برخی از این زباله‌ها از ۲۰سال قبل در اینجا انباشته شده‌اند. و احشام که به کشتارگاه برده می‌شوند از همین آبهای آلوده می‌خورند.




www.youtube.com/watch?v=UMrs_zGB-rE

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



قاسم August 15, 2019 09:52 AM

بودجه را برای سالم کردن محیط زیست استفاده نمی‌کنند چرا که تا شکم ملا و حزبا الله مانده معنی ندارد سالم کردن محیط زیست نگاه کنید به انواع اختصاص بودجه به نهادهای مذهبی همه چیز مشخص میشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


مریم September 29, 2019 04:17 PM

زباله های اصلی در دفتر رهبری و قم و مشهد و بالای منبر ها هستند، تاوقتی که انها بر مسند حکومت هستند مملکت می‌شود زباله دانی تمام عیار

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو September 29, 2019 09:44 PM

بله با تغییرکاربری زمین ها و باغات وزمین های زراعتی وحتی سواحل دریای خزر وکوه خواری درجهت ویلاها و آپارتمان ها ومجتمع سازی و هتل ها و پانسیون ها سازی آنهم درجهت کسب درآمد هیولائی ازگردشگران بی تمدن و فرهنگ درحقیقت موجب سیل ذباله های بی صاحب شده است اکثریت این درآمدها ی هیولائی به جیب عناصرومقامات حکومتی و آخوندسانان و سپاهیون وارد میشود و هرآنچه که جذاب باشد که اسکناس ها باشند را بوضوح می بینند وهرآنچه که جذاب نباشد همانند ذباله ها نمی بینند ونمی خواهند هم ببینند واقعا" کشورهای جهان اول که حالا درصدد نجات کره زمین و حفظمحیط زیست هستند انکارفقط کشورهای خودشان را می بینند و به آنچه که کشورهای اسلامی درنابود کردن محیط زیست انجام میدهند این دیوانگی محض است که حیوانات را بگذارند برروی فرش بسیارزیبا وگران قیمتی اطراق کنند و به نجاست بکشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین September 30, 2019 07:17 PM

زیستگاهِ جانداران و گیاهان بسیار ارزشمند تر از برجامِ بی ارزش است و بدونِ زیستگاه٬ نه گیاهی ونه جانداری خواهد بود که بتوان برجام داشت
بنابراین زیستگاه ایران و یا آمریکا و دیگر خشکی ها٬ مالِ تنها ایرانیان نیست٬ بلکه مالِ همهٔ جهان است و تک تک مردم در نگاهداریِ آن شریک هستند و پیش از هر چیزی باید به زیستگاه اندیشید
از دیدگاه من نخست باید مستر پرزیدنت ترامپ چاره ای برایِ ناپاک کردنِ جهان بدست آخوندها پیدا کند و هر کشوری را که در آلوده کردنِ زیستگاه دست داشته باشد هم تحریم کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: