آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 خرداد ماه 1398 = 10-06 2019

پس از لهستان، توهین کره جنوبی به ایرانیان

اهانت کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان به ایرانیان

دو تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی فردا سه شنبه در دیداری دوستانه در سئول برابر هم قرار خواهند گرفت. قبل از این دیدار، فدراسیون فوتبال کره جنوبی تیزری را منتشر کرد که در آن بازیکنان ایران را به انجام فوتبال کثیف و فریب داور متهم کرده‌اند.

به گزارش خبرورزشی، اتحادیه فوتبال کره‌جنوبی در آستانه دیدار دوستانه فردا (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال این کشور و ایران اقدام به انتشار فیلمی بحث‌برانگیز کرد که با واکنش کاربران اینترنتی و هواداران تیم ملی کشورمان در فضای مجازی همراه شد.
در فیلم مدنظر که ساعاتی بعد از صفحه رسمی اتحادیه فوتبال کره جنوبی در شبکه اجتماعی «توئیتر» حذف شد، این فدراسیون به نوعی ملی‌پوشان کشورمان را به انجام بازی کثیف و وقت‌تلف‌کردن در جریان بازی‌ها متهم کرده بود و حتی قطری‌ها را پیرو این سبک بازی ایرانی‌ها دانست.
استیو هان، فوتبال‌نویس کره‌ای سایت «گل» این حرکت اتحادیه فوتبال کره جنوبی را «بی‌کلاس با روشی ناخوشایند» توصیف کرد. این روزنامه‌نگار کره‌ای نوشت اتحادیه فوتبال کره جنوبی در این فیلم بازیکنان قطری را نشان می‌دهد که در حالی که روی زمین غلت می‌زنند می‌گویند "قوانین فوتبال ایران" و در بخش دیگری از این فیلم آمده که "هئونگ‌مین سونِ در سطح جهانی آن‌ها را شکست خواهد داد و عدالت را به ارمغان خواهد آورد.»
کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی معتقدند دلیلی نداشته اتحادیه فوتبال کره جنوبی در آستانه این بازی دوستانه که حساسیتی ندارد، چنین فیلم توهین‌آمیزی را منتشر کند. پس از حمله کاربران ایرانی به صفحه رسمی اتحادیه فوتبال کره جنوبی، کره‌ای‌ها محبور به حذف پست مربوط به این فیلم توهین‌آمیز شدند.
تیم ملی فوتبال کره جنوبی ۸ سال می‌شود که موفق به شکست ایران در رقابت‌های مختلف نشده است.


اهانت کاپیتان تیم لهستان به ایرانیان

به گزارش فارس، به نقل از سایت «sport.radiozet» لهستان، میشائیل کوبیاک کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان در اظهاراتی زننده به مردم ایران توهین کرد.

این والیبالیست لهستانی در مصاحبه اش عنوان کرد: ایرانی‌ها همیشه وانمود می کنند که بی گناه و مظلوم هستند اما به نظرم آنها مردمانی خشن و بدذات هستند. علی رغم اینکه آنها ادعا می کنند جدا از عرب ها هستند و خودشان را ملت فارس می نامند اما برای من چنین ملتی معنا و مفهوم ندارد. در برخی از اوقات ما مجبور به بازی با آنها می شویم اما برای من چنین مردمی وجود خارجی ندارد.

وی در ادامه درباره بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا بین دو تیم پاناسونیک و شهرداری ورامین و حاشیه‌های جنجالی اش گفت: خیلی کم پیش می آید که من از کوره در بروم ولی در این رقابت ها این اتفاق افتاد. من سن بالایی دارم و این طور رفتارها شایسته من نیست. من زیر تور بودم که یکی از بازیکنان ایرانی به خانواده ام توهین کرد و بعد از توهین پشت هم تیمی هایش قایم شد. من دیگر احترامی برای ملت ایران قائل نیستم.



azadi May 28, 2019 06:36 PM

به نظر من هر کس حق داره عقیده شخصی اش را اعلام کنه و به این میگن دمکراسی که در قبال گفته هایش گناهکار تلقی نشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


منیژه May 29, 2019 07:03 PM

از نظر من هم ملت لهستان وجود خارجی ندارد لهستانی ها بازماندگان روسها هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین June 10, 2019 04:10 PM

هم میهنانِ گرامیِ ورزشکار٬
آیا تا به امروز واژهٔ « روحیهٔ ورزشکاری » را شنیده اید؟ این واژه را با تندخویی برابر ندانید کتک زدن و ناسزا گفتن و خشمگین شدن در میدانِ بازی کارِ شایسته ای نیست زیرا ما در میدانِ جنگ نیستیم پیش از قهرمان شدن٬ باید روحیهٔ ورزشی را توانمند کرد اندیشه٬ گفتار و کردارِ نیک را نباید فراموش کنیم
یک روحیهٔ ورزشکاریِ یعنی « مغزِ تندرست در تنِ تندرست » یعنی خونسردی٬ شکیبایی٬ شادی٬ پرورشِ اخلاقی٬ خوش رفتاری٬ جوانمردی٬ رنگ نباختن٬ ارج گذاشتن به حریفان و داوران و هم تیمی ها و مریبان٬ مسئولیت پذیری٬ دلِ بزرگ در تنِ تنومند داشتن هر کس اینها را دارا نباشد٬ ورزشکار نیست و نخواهد بود پس بیایید باهم کوشش کنیم به خود و دیگران روحیهٔ ورزشکاری یاد دهیم با رفتارِ شایسته٬ هیچکس شما را در میدانِ بازی بی ارزش نخواهد پنداشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: