آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 خرداد ماه 1399 = 04-06 2020

تایید درز اطلاعات مشترکان اپراتور رایتل در ایران

در پی انتشار خبر لو رفتن اطلاعات پنج میلیون کاربر رایتل، رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت: اپراتور‌ها مسئول حفظ اطلاعات مشترکان هستند و با آن‌ها برخورد جدی انجام خواهد شد.

امروز (چهارشنبه) اخبار رسمی از افشای اطلاعات هویتی ۵ میلیون مشترک رایتل حکایت داشت. به گفته معاون وزیر ارتباطات این نشت امنیتی توسط مرکز ماهر تایید شده است.

«حسین فلاح جوشقانی» در توییتر خود در این باره نوشت:

«مرکز ماهر درز اطلاعات اپراتور رایتل را تایید کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد اطلاعات لو رفته متعلق به ۴سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است. در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده مشترکان است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ظوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.»

پیش تر گزارش شده بود که یک هکر اطلاعات ۵.۵میلیون مشترک رایتل را برای فروش گذاشته، اطلاعاتی که بنابه گزارش ایسنا چهارشنبه ۱۴خرداد در قبال آن مقداری بیت کوین به ارزش هزار دلار طلب کرده است.

این کاربر که بر اساس گمان برخی از کارشناسان فنی ایرانی به‌نظر می‌رسد، اعلام کرده که در ابتدا به خود رایتل پیشنهاد داده تا با ارائه ۵ بیت کوین به او، از افشای این اطلاعات جلوگیری کند و زمانی که دیده رایتل علاقه‌یی به این کار نداشته، قصد فروش و عرضه آنها را به‌صورت عمومی گرفته است.

این هکر هم‌چنین ادعا کرده که تمامی اطلاعات به روز بوده و او آنها را در آوریل۲۰۲۰ (فروردین و اردیبهشت۹۹) استخراج کرده است.



علی August 29, 2019 11:11 AM

یک ضرب المثل معروفه که میگه
پهلوی قاضی و معلق بازی
این جماعت احمق فکر میکنند اگر با دلارهای نفتی تکنولوژی های عهد بوق رو به قیمت بیچارگی مردم میخرند می‌توانند با صاحبان تکنولوژی های روز دنیا بجنگند و برای آنها رجز میخوانند یکی نیست به این دیوانه ها حالی کنه این قصه هایی که شما دارید تعریف میکنید اونها کتابش رو نوشتند اگر بنا به مصلحت خودشون زیر سبیلی در میکنند نباید به حساب قدرت و توان خودتون بگذارید یعنی اگر قرار بشه با قدرتهای دنیا که صاحبان ماهواره ها هستند بجنگید و به منافع آنها ضربه بزنید اجازه میدهند از ارتباطات ماهواره‌ای برای اهداف خودت استفاده کنید سه سوت همه امکانات ارتباطی تون رو قطع میکنند بطوری که مجبور میشید مثل سرخپوست ها با دود خبر بدهید یا مثل ایران باستان با چاپار ارتباط برقرار کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: