آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 خرداد ماه 1398 = 03-06 2019

آمریکا مانور نظامی با کره جنوبی را لغو کرد

ایرنا نوشت: باوجود توقف مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، وزیر دفاع آمریکا گفت، در حال حاضر هیچ نیازی برای ازسرگیری مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی وجود ندارد.

به گزارش شبکه نیوز آسیا، «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع آمریکا در سفر به سئول پایتخت کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران گفت، با توجه به شرایط کنونی هیچ الزامی برای ازسرگیری مانوری‌های مشترک واشنگتن و سئول وجود ندارد.

شاناهان افزود : در صورت شکست دیپلماسی مذاکرات آمریکا با کره شمالی، همه نیروهای نظامی آمریکا در منطقه شبه جزیره آمادگی کامل برای عملیات را دارند.

تا نخستین دیدار میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که در سال گذشته برگزار شد، نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی به‌طور منظم مانورهای نظامی مشترک برگزار می‌کردند.

حدود سی هزار نیروی نظامی آمریکا در کره جنوبی مستقر است و مانورهای سالانه مشترک آنان با کره جنوبی همیشه با مخالفت جدی مقامات پیونگ‌یانگ همراه بوده است.

تعلیق برگزاری مانورهای نظامی با دستور ترامپ برای تسهیل مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ صورت گرفت، اما مذاکرات در مورد خلع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی نیز با شکست روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری کیودی ژاپن، وزیران دفاع آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در روز گذشته یکشنبه توافق کردند به دلیل توقف مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ از ماه فوریه (بهمن)، برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی همکاری کنند.

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا، «جیونگ کیونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی و «تاکه شیء ای‌وایا» وزیر دفاع ژاپن در حاشیه نشست سالانه امنیت آسیا در سنگاپور موسوم به «شانگری لا» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که در حالی تلاش‌های بین‌المللی برای خلع سلاح کره شمالی برای شلیک موشک‌های کوتاه برد تاکنون به نتیجه مطلوبی نرسیده است، این سه کشور تلاش می‌کنند با همکاری نزدیک با هم برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نورزند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: