آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 خرداد ماه 1398 = 03-06 2019

ایران؛ خودسوزی و خودکشی: مرگ شش نفر

خودسوزی، خودکشی؛ مرگ ۶ تن طی روزهای اخیر در استان آذربایجان غربی

خبرگزاری هرانا – طی چند روز گذشته، چهار زن و دو مرد در شهرستان های مختلف استان آذربایجان غربی، با شیوه های گوناگون مانند خودسوزی، خوردن قرص و یا حلق آویز کردن، دست به خودکشی زده و جان سپرده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شهرهای غرب کشور که عمدتا کردنشین هستند، طبق آمار و گزارش های متعدد در چند سال اخیر، شاهد خودکشی، خودسوزی یا قتل های ناموسی متعددی بوده اند، در آخرین گزارش ۶ تن به همین دلایل جان خود را از دست دادند. گزارشات اجمالی از سیر این وقایع در ادامه می آید:

♦ روز جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، “سارا اسماعیلی” ۱۷ ساله فرزند سلیمان از اهالی روستای پسوه از توابع پیرانشهر خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.

براساس این گزارش، او که به اجبار والدینش به عقد یکی از نزدیکانشان در روستای میرآباد سردشت درآمده بود، به علت اختلافات خانوادگی دست به خودکشی زده است.

♦ همچنین از ارومیه گزارش شده است که روز ۸ خرداد، یک زن ۲۱ ساله به نام “کژال محمودی” فرزند رضا از طریق خورد قرص به زندگی خود پایان داده است.

♦ پیش از آن روز یکشنبه ۵ خرداد، یک دختر ١٧ سالە به نام “هایده عزیزپور” فرزند مصطفی از اهالی روستای “اوج تپە” از توابع شهرستان بوکان بە دلیل اختلافات خانوادگی با اسلحه بە زندگی خود پایان دادە است.

♦ در همان شهرستان روز ۴ خرداد، دو پسر جوان به نامهای ”امید ظهرابی“ فرزند محمد و “مسعود رسول پور” فرزند اسعد به صورت جداگانه بە دلایل نامعلومی خود را حلق‌آویز کرده و جانشان را از دست داده بودند.

♦ همزمان در شهرستان خوی هم یک زن ۲۰ ساله به نام “کبری اسدی” فرزند جمال به دلیل اختلافات خانوادگی، از طریق خودسوزی به زندگی خود پایان داده است.

پیشتر نیز در کمتر از دو ماه، سه شهروند، دو زن و یک مرد در شهرستان های ارومیه و نقده با شیوه های گوناگون دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: