آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 مرداد ماه 1399 = 17-08 2020

حکم نهايی فیفا؛ آخرین میخ به تابوت فوتبال ایران

آخرین تیر به پیکره فوتبال ایران؛ ورشکستگی کامل فدراسیون

در تمام هفته‌های گذشته تا امروز، دست اندرکاران رسانه‌های ورزشی در انتظار اعلام حکم نهایی فیفا در رابطه با پرونده مارک ویلموتس (مربی بلژیکی) و فدراسیون فوتبال بودند.

به گزارش خبر ورزشی، پرونده‌ای که متاسفانه نباید کارش به اینجا می‌کشید و محکومیتی سنگین را به فوتبال پر مشکل و گرفتار ایران تحمیل می‌کرد. امروز اما برخی رسانه‌ها خبر از اعلام رای فیفا دادند؛ تا جایی که بخش خبری صداوسیما هم اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت شش میلیون و دویست هزار یورو به ویلموتس محکوم شده است.

حرکت فدراسیون فوتبال در همان بدو انتشار این اخبار یک مسئله کهنه و قابل پیش بینی بود؛ تکذیب و انکار! فدراسیون در بیانیه ای کوتاه منکر هر گونه اتفاقی در این زمینه شد و اعلام کرد: رای و محکومیتی از سوی فیفا به فدراسیون ابلاغ نشده است.

با این همه سایت‌های ورزشی دست بردار نبودند و هر کدام رای فیفا را منتشر کردند؛ در واقع رای فیفا که بر اساس ادعای فدراسیون فوتبال به آنها ابلاغ نشده بود زودتر از آن دوستان به رسانه‌ها رسید!

نکته فاجعه‌بار رای فیفا این است که بر اساس افزایش بی‌رویه نرخ ارز، رقم محکومیت ایران چیزی در حدود ۱۶۵ میلیارد تومان خواهد بود که لابد می‌دانید پرداخت این مبلغ برای فدراسیونی که توان تهیه بلیت هواپیما و امکانات ابتدایی برای تیم‌های ملی را ندارد امکان‌پذیر نیست.

در واقع ویلموتس با حضور دو ماهه خود در ایران، کسب نتایج فوق‌العاده ناراحت‌کننده با تیم ملی و در معرض خطر قراردادن صعود ایران به جام جهانی، با این جریمه سنگین، کاری کرد که فدراسیون فوتبال به طور کامل ورشکسته شود.



شهنام May 13, 2020 05:20 PM

هر دم ازین باغ بری میرسد * تازه تر از تازه تری میرسد

گزارش یا اعتراض به این نظر


عجب! June 5, 2020 11:17 AM

باور کنید هیچ بعید نیست که خرج و مخارج سفارتخانه های خارجی در ایران را هم، تمام و کمال، رژیم خونخوار، از بیت المال مردم ایران میپردازد! با این شرط که سایر کشورها، در ایران تحت حاکمیت خونخواران، سفارتخانه راه بیندازند و از دزدان حاکم، حمایت سیاسی کنند! من فکرمیکنم حتی ممکن است حقوق کارکنان وبعضی سفرا را هم بپردازند!
باور کنید به منظور طنز ننوشته ام، بلکه جدی جدی میگویم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 24, 2020 05:20 PM

فدراسیون فوتبال حکم گنجی راپیداکرده است که باندمربوط به ورزش بویژه ورزش پرطرفدارفوتبال بادستگاههای گنج یاب باتوسل بهرروابطی ودادن هررشوه ای برای نشستن برمسندریاست این فدراسیون توی سر وکله هم بزنند همین امروز اژه ای درپیوند بااتهامات اکبرطبری گفته بود هر مسئولی درسیستم اداری جمهوری اسلامی مرتکب تخلف شود باید به اشدمجازات تنبیه شود حالا چطورمیشه که 316 هزاردلاردر زمان کفاشیان گم میشود وبرای اوفقط یکسال محرومیت حکم صادرمیشود تا امروز بعنوان یک مدعی طلبکار، درحالیکه هنوزدلارهای سرقت شده بازگردانده نشده وبلا تکلیف مانده است بازگردد وسودای نشستن بر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را داشته باشد روشن میشود که یک مشت دزد درگردونه فوتبال مملکت میچرخند تا بنوبت دست به غارت یزنند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali August 19, 2020 07:15 PM

شرمنده جمهوری اسلامی تپه ن ه نگذاشته ! :(

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی August 20, 2020 12:26 AM

قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید
حق مان همین ویلموتس قالتاق بود وقتی کی‌روش را که صادقانه کار میکرد و دانا بود مسخره می‌کردند و قرارداد او را ترکمنچای می‌دانستند در حالی که کی‌روش هر چقدر گرفت دو برابر آن را با رفتن به جام جهانی برگرداند و عده‌ای آدم پوشالی و پلید زیر پای او را خالی کردند تا این دلال بلژیکی درس درستی به مردم ما بدهد درسی که رفتن شاه در سال پنجاه و هفت به ما داد و ما نفهمیدیم و باز گول بازیهای آخوندهای پلید بی همه چیز را خوردیم و باید از جیب این ملت گرسنه پول مغت به ویلموتس بدهیم تا بخورد و به ریشمان بخندد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: