آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 خرداد ماه 1398 = 04-06 2019

تفتیش منزل خواننده و فعال صنفی معلمان گیلان

تفتیش منزل عزیز قاسم زاده، خواننده و فعال صنفی معلمان گیلان

خبرگزاری هرانا – روز گذشته مامورین اطلاعات سپاه با در دست داشتن حکم به منزل عزیز قاسم زاده، خواننده سنتی و عضو هیئت مدیره و سخنگوی کانون فرهنگیان گیلان وارد شده و ضمن تفتیش محل، تعدادی از لوازم شخصی از جمله تلفن همراه و کارت های حافظه وی را ضبط کرده و با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۳ خردادماه ۹۸، منزل شخصی عزیز قاسم زاده، خواننده سنتی و عضو هیئت مدیره کانون فرهنگیان گیلان مورد تفتیش مامورین اطلاعات سپاه قرار گرفت.

در حکم تفتیش نیروهای امنیتی از منزل آقای قاسم زاده با عنوان “مخفیگاه متهم” عنوان شده و مامورین حین تفتیش علاوه بر تصویربرداری از محل تعدادی از وسایل شخصی آقای قاسم زاده از جمله تلفن همراه و کارت های حافظه وی را ضبط کردند.
هرچند از دلایل این اقدام نهاد امنیتی اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال طی هفته جاری آقای قاسم زاده از طریق دریافت اس ام اس از ارجاع پرونده اش به شعبه ۱ بازپرسی دادگاه انقلاب رشت و شعبه ۲ دادگاه انقلاب رودسر مطلع شده بود.

عزیز قاسم زاده، روز گذشته و پس از حضور نیروهای امنیتی با انتشار ویدئویی به تشریح این موضوع پرداخته است.

لازم به ذکر است پیشتر کنسرت عزیز قاسم زاده، خواننده سنتی، معلم و فعال صنفی معلمان گیلان که قرار بود در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه در شهرستان لنگرود برگزار شود به دستور فرماندار لنگرود و به بهانه مخالفت افراد و ارگان های نامشخص، لغو شد. این در حالی است که تمامی مجوز های لازم برای برگزاری این کنسرت پیشتر اخذ شده و تبلیغات محیطی و بلیط فروشی نیز صورت گرفته بود.

عزیز قاسم زاده با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان رسیدگی به این موضوع و پایان دادن به این قبیل رفتارهای غیر قانونی شده است. وی در بخشی از این نامه گفته بود “به راستی اینگونه عمل کردن، خط کدام امید و تدبیر کدام اعتدال است”.

لازم به ذکر است در اردیبهشت ماه سال ۹۶ عزیز قاسم زاده، فعال صنفی معلمان گیلان، با شکایت اداره آموزش و پرورش شهرستان انزلی، در هیات رسیدگی به تخلفات اداره کل آموزش و پرورش گیلان به یک سال تبعید از انزلی به رودبار محکوم شده بود. یکی از دلایل صدور این حکم، اجرای یک تصنیف از آثار همایون شجریان با شعری از زنده یاد سیمین بهبهانی بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: