آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 مهر ماه 1398 = 08-10 2019

تهدید چینی ها به دخالت نظامی در هنک کنگ

رئیس دولت هنگ‌ کنگ عملیات نظامی چین را ممکن دانست و برای نخستین بار از احتمال مداخله نظامی چین در مسئله هنگ کنگ سخن گفت.

رئیس دولت هنگ کنگ در کنفرانسی مطبوعاتی برای نخستین بار به موضوعی اشاره کرد که هفته‌هاست ناگفته، خطر آن احساس می‌شود.

وی گفت، در صورت وخامت اوضاع به دلیل ادامه اعتراضات، نمی‌توان احتمال مداخله ارتش چین در حل مناقشه منطقه خودمختار را رد کرد.

این در حالیست که تجمع‌ها و تظاهرات‌ در هنگ کنگ به طور فزاینده‌ای با خشونت همراه می‌شوند و وضعیت به گونه‌ای است که احتمال گفت‌وگو میان دولت خودمختار و مخالفان بعید به نظر می‌رسد.


درخواست معترضان هنگ کنگی از ترامپ

هزاران تظاهرکننده در هنگ کنگ هفته گذشتهبه سمت کنسولگری ایالات متحده آمریکا راهپیمایی کردند و از رئیس جمهور آمریکا خواستند که «هنگ کنگ را آزاد کند.»

به گزارش آسوشیتدپرس، در ادامه اعتراضات ماه‌های اخیر در هنگ کنگ، معترضان روز یکشنبه ۱۷ شهریور از یک پارک مرکزی در هنگ کنگ به سمت کنسولگری ایالات متحده راهپیمایی کردند و شعار «مقاومت برابر پکن» ، «آزادی هنگ کنگ» و «برای آزادی بجنگ» سر دادند.

بسیاری از معترضان با پوشیدن پیراهن‌های سیاه در حالی که صورت‌هایشان را با ماسک پوشانده بودند، پرچم‌های آمریکا را تکان می‌دادند و شعار می دادند که « پرزیدنت ترامپ لطفا هنگ‌کنگ را آزاد کنید».


عقب نشینی دولت هنگ کنگ در برابر معترضان

یک پیروزی بزرگ برای معترضان هنگ کنگ: لایحه جنجالی استرداد متهمان به چین پس گرفته شد

رئیس دولت محلی هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد که لایحه جنجالی استرداد متهمان به چین را پس می گیرد.

رئیس دولت محلی هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد که لایحه جنجالی استرداد متهمان به چین را پس می گیرد. ارائه این لایحه شدیدترین بحران سیاسی در هنگ کنگ طی دهه های اخیر را رقم زده بود. مخالفان این لایحه طی ماههای گذشته به دفعات در خیابان های این شهر تظاهرات کرده بودند.

رئیس دولت محلی هنگ کنگ خبر لغو لایحه استرداد متهمان به چین را روز چهاشنبه در جمع قانونگذاران هوادار خود بیان کرد.

یکی از خواسته های اصلی معترضان در هنگ کنگ این بود که دولت محلی لایحه استرداد متهمان به چین را پس بگیرد.

شاخص اصلی سهام در هنگ کنگ به دنبال انتشار خبر لغو لایحه استرداد متهمان به چین بیش از چهار درصد افزایش یافت.


اگر حق انتخاب داشتم، کناره گیری می کردم

بر اساس صدای یک نوار ضبط شده، کری لام رهبر هنگ کنگ در جمع گروهی از بازرگانان گفت که می داند در بحران های اخیر مقصر است و اگر حق انتخاب داشت، استعفا می داد.

به گزارش رویترز، رهبر هنگ با بیان اینکه توانایی وی برای حل این بحران بسیار محدود است، اذعان کرد: این بحران درحال حاضر به یک مسئله امنیت ملی و حاکمیتی برای چین تبدیل شده است.

وی که در این نوار به زبان انگلیسی سخن می گوید، عنوان کرد:اگر حق انتخاب داشتم باید استعفا می دادم و عذرخواهی می کردم.

این سخنان دراماتیک کری لام، تاییدی بر دیدگاه چین درباره نا آرامی های هنگ کنگ است. این بحران بزرگترین بحران سیاسی این کشور از زمان اعتراضات میدان تیانمن در سال ۱۹۸۹ است.معترضان خواستار لغو کامل قانون استرداد متهمان به چین هستند و کری لام نتوانست با تعلیق این قانون به اعتراضات پایان دهد .

بنابر گفته کری لام، چین هنوز برای پایان دادن به اعتراضات به جمع بندی نرسیده است و معلوم نیست که آیا با نزدیک شدن به اول اکتبر و جشن های روز ملی چین این اعتراضات خاتمه می یابد یا خیر.

رهبران جهان نیز منتظرند تا ببینند آیا چین برای سرکوب اعتراضات نیروی های ارتش را اعزام خواهد کرد تا سرکوبی همانند سرکوب خونین تیانمن را در بنجینگ رقم بزند.

بنابراین گزارش، سه نفر از کسانی که در این جلسه حضور داشتند، حرف های کری لام را تایید کردند و مدعی شدند که این جلسه پشت درهای بسته انجام شده است.


دانش‌آموزان هنگ‌ کنگی مدرسه را تحریم کردند

در ادامه تظاهرات مردمی در هنگ کنگ، امروز هزاران دانش‌آموز هنگ‌کنگی به این اعتراضات مردمی دموکراسی خواهانه پیوسته و پکن را به چالش کشیدند.

به گزارش رادیو فرانسه، امروز دوشنبه ۲ اوت، هزاران دانش‌آموز هنگ‌کنگی با لباس سیاه به تظاهرات دمکراسی خواهانه مردمی در این کشور پیوستند.

این دانش‌آموزان با تحریم کلاس‌های درسی خود می‌خواهند روی دولت هنگ‌کنگ فشار بیاوررند. تحریم کلاس‌های درسی دانش‌آموزان هنگ‌کنگی همزمان با روز نخست سال تحصیلی در این کشور آغاز شد.

این دانش‌آموزان گفته اند که تحریم کلاس‌های درسی به مدت دو هفته برای اعمال فشار روی دولت چین که از دولت هنگ‌کنگ حمایت می‌کند، ادامه خواهد داشت.

دانش‌آموزان هنگ‌کنگی در حالی تصمیم به تحریم کلاس‌های درسی خود گرفتند که در آخر هفته گذشته، اعتراضات مردمی به خشونت کشیده شدند.

در جریان تظاهرات آخر هفته،عده‌ای از معترضان مواد آتش‌زا پرتاب کردند و پلیس هم در پاسخ از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

یک روز پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز دیروز، امروز دانش آموزان هنگ‌کنگی در مقابل دبیرستان‌های خود زنجیر انسانی تشکیل داده و از اعتراضات مردمی در این کشور حمایت کردند.


زنجیره انسانی دموکراسی‌خواهی در هنگ‌کنگ

سازمان‌دهندگان اعتراضات هنگ‌کنگ در سی‌امین سالروز برپایی "راه بالتیک"، یک زنجیره انسانی در دفاع از آزادی بیان و دموکراسی ایجاد کردند. (فیلم زیر)

اعتراضات در هنگ‌کنگ وارد دوازدهمین هفته خود شده است. جنبش دموکراسی‌خواهی در این منطقه برای تداوم اعتراضات خود و جلب توجه اذهان عمومی جهان هر بار دست به اقدام جدیدی می‌زند.

حضور نظامی گسترده چین در شهر شنژن، واقع در مرز هنگ‌کنگ و تهدید مقامات آن کشور به سرکوب معترضان ظاهرا تاثیری بر تمایل ساکنان هنگ‌کنگ به ادامه اعتراضات نداشته است.

سازمان‌دهندگان اعتراضات هنگ‌کنگ روز جمعه اول شهریور (۲۳ اوت) در ادامه اعتراضات خود دست به ایجاد یک زنجیره انسانی زدند. معترضان این روز را به مناسبت‌سی‌امین سالروز ایجاد زنجیره انسانی "راه بالتیک" برگزیده‌اند.

۳۰ سال پیش، روز ۲۳ اوت ۱۹۸۹، ساکنان سه جمهوری استونی، لیتوانی و لتونی برای کسب استقلال از اتحاد شوروی اقدام به برپایی زنجیره انسانی کردند که به "راه بالتیک" شهرت یافت. در این زنجیره انسانی یک میلیون نفر از ساکنان جمهوری‌های یاد شده شرکت داشتند.

جنبش اعتراضی هنگ‌کنگ در رابطه با طرح استرداد افراد مظنون به چین به راه افتاد و پس از آن گسترش یافت. معترضان در هنگ‌کنگ هدف از تحصن در فرودگاه و همچنین تظاهرات گسترده خیابانی را دفاع از آزادی بیان و دموکراسی اعلام کرده‌اند.

به‌رغم تلاش‌های دولت محلی برای فرونشاندن اعتراضات، هنگ‌کنگ روزهای پایانی هفته گذشته شاهد شرکت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در تظاهرات خیابانی بود.

بایکوت کلاس‌های دانشگاه

معترضان اعلام کرده‌اند که کلاس‌های دانشگاهی هنگ‌کنگ را به مدت دو هفته تحریم خواهند کرد. ترم تحصیلی جدید از اوایل ماه سپتامبر شروع می‌شود.سازمان‌دهندگان اعتراضات گفته‌اند که تعطیلی کلاس‌های دانشگاهی با هدف حضور بیشتر دانشجویان در اعتراضات خیابانی صورت می‌گیرد.

حذف ۲۱۰ کانال در یوتیوب

ظرف روزهای گذشته توییتر و فیسبوک اقدام به مسدود کردن صدها حساب کاربری و صفحات گروهی کرده بودند. مسئولان این شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌بودند که چین به منظور ایجاد دو دستگی در بین معترضان در هنگ‌کنگ و نشر اخبار دروغین این حساب‌ها را راه‌اندازی کرده است.

افزون بر آن گفته شده بود که نیروهای وابسته به ارتش سایبری چین با بهره گرفتن از شبکه خصوصی مجازی بر آن بوده‌اند که محل فعالیت خود را پنهان کنند. اکنون مسئولان یوتیوب نیز اعلام کرده‌اند که ۲۱۰ کانال تبلیغاتی را که علیه معترضان هنگ‌کنگ فعالیت داشته، حذف کرده‌‌اند.




www.youtube.com/watch?v=cAll9jdqo20

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



پلنگ ایران زمین August 5, 2019 05:23 PM

ایکاش ما ایرانیان هم مانندِ مردمان هنگ کنگ٬ برایِ پس گرفتنِ کشورمان کوشش می کردیم
براندازیِ ملاها در کمتر از چهار هفته خواهد بود بشرطی که ناشتا٬ نهار و شام را در خیابانها خورده و نیمی از مردم برای خواب و تازه شدن به خانه های خود بروند و نیمی دیگر در خیابانها بمانند و بدینگونه جابجایی کنند تا همیشه تازه نفس بوده و توانِ نبرد را داشته باشند برایِ اینکار٬ هتمن نباید رهبر داشت برایِ نمونه در یک گروه دهِ تنه (از میانِ دوستان٬ فامیلان٬ همسایگان) میتوانند پنج تن در خیابانها مانده و سرِ گاه٬ جایِ خود را به پنج تنِ دیگر بدهند٬ بدینگونه خیابانها پُر از مردمِ تازه نفس شده و مزدوران خسته و از کار افتاده

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام August 7, 2019 01:10 AM

از همینجا خطاب به دولت ورشکسته و ببر کاغذی چین میگویم شما دزدان اگر وجود و جرات دارید همین حرف را به تایوان بزنید یا یک گلوله به سمت تایوان شلیک کنید تا همان تایوان کوچک شما خوک صفتان بی‌وجود را همراه به کشتی‌ها و هواپیماهای عهد بوقتان به قعر دریا بفرستد شما بی‌صفتان مادون حیوان فقط زورتان به مردم بی‌دفاع هنگ کنگ میرسد که جز چتر در دستشان چیز دیگری برای دفاع از خود ندارند ملت بزرگ و مبارز هنگ کنگ شما را به زیر خواهند کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار August 12, 2019 10:59 AM

بله همینطور است * مردم در سراسر جهان حق خودشان را هر جور شده میگیرند * نه پنهان می شوند، نه پشت گوش میاندازند، نه خود کشی می کنند و نه خود سوزی * بلکه حق خودشان را از حکومت به زور میگیرند * فرق بین آنهایی که ایستاده زندگی می کنند با آنهایی که روی زنو و دست بسته زندگی می کنند همین است * برخی‌ها حاضرند جان بدهند اما آن جان را در راه آزادی و دمکراسی می دهند نه در راه خفت و بدبختی و اسارت و خفقان * مردم هنگ کنگ می‌گویند مرگ یک بار شیون یک بار * چون بدون آزادی زندگی معنی ندارد *

گزارش یا اعتراض به این نظر


همبستگی سلاح بزرگ August 18, 2019 02:43 PM

بیائم همین کارها را بکنیم کشور مستقل شده هنگ کنگ باتلاش زیاد کشور بسیار کوچک رابه درآمد سرانه نا خالص بالا برساند واقعا جای تحسین والگو برای ما باشد دست خالی در مقابل پیلس وابسته به حکومت شیاد ودیکتاتور چین کومونیست ونیز در مقابل مانیز پلیس وانتظامی جیره خور آخوندا با پیوستن بهم مثل زنجیری بکردن رژیم واز پا درش بیاریم
جای درخواست از سایت ها در نشان دادن بیشتر وهمبستگی شان بمردم ایران رادارد همبستگی بزرگترین سلاح است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام August 19, 2019 03:34 AM

طبق معمول همیشه کمونیستها، همیشه و همه جا کار کار آمریکاست ولی کسی ازشون نمیپرسه اگه آمریکا بده چرا همه کله گنده‌هاتون تو آمریکا حساب و ملک و زندگی و حسابهای میلیاردی دارن از جمله همین شی جین پینگ ریس جمهور الدنگ چین که تنها دخترش به اسم تحصیل ساکن آمریکاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام September 9, 2019 12:47 AM

آنچه که مردمان هنگ کنگ در عرض چهار ماه فهمیدند مردمان ایران چهل سال طول کشید تا بفهمند جالب اینجاست که جنبش مردم هنگ کنگ بدون رهبر است و همین بدون رهبر بدون جنبش دولت چین را عاجز کرده است ما ایرانیان باید از مردمان هنگ کنگ بیاموزیم و فرصت سوزی نکنیم حال که تمام توجه پرزیدنت ترامپ به ایران است از این آخرین فرصت تاریخی برای نابودی رژیم اشغالگر ایران باید نهایت استفاده را بکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 9, 2019 09:13 AM

دخالت نظامی چین در هنگ کنگ خودکشی محض برای حزب کمونیست خواهد بود آنچنان بهایی برای آن خواهند پرداخت که در تاریخ سابقه نداشته باشد نتیجه ی دخالت نظامی در هنگ کنگ تشکیل کشور مستقل هنگ کنگ با حمایت تایوان ژاپن آمریکا و انگلیس خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: