آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 مرداد ماه 1400 = 03-08 2021

تورم؛ با ادامه این روند دیگر سفره‌ای وجود نخواهد داشت

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: پیش‌بینی من این است با تداوم این مسیر، شاید در پایان سال نسبت به سال گذشته نرخ تورم 20 درصد بیشتر شود. سال گذشته میزان تورم 40 درصد بود و تا پایان سال می‌تواند به 60 درصد برسد که رقم بسیار زیادی است.

به گزارش ایلنا، مسعود دانشمند در مورد روند افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی اظهار کرد: تا زمانی که ما نتوانیم تولید را رونق دهیم؛ بیکاری، تورم و کاهش ارزش پول ملی وجود دارد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با ونزوئلایی خواندن آینده اقتصاد کشور در صورت ادامه این روند گفت: اگر اقتصاد ایران همین مسیر را پیش بگیرد، وضعیت اقتصاد کشور ونزوئلایی می‌شود. اقتصاد ونزوئلا یک اقتصاد کاملا ورشکسته است. اگر ما نتوانیم مشکلات خود در این زمینه‌ها را حل کنیم همان مسیر ونزوئلا را طی می‌کنیم و کاهش ارزش پول ملی، تورم، بیکاری و... بیشتر از الان می‌شود.

وی گفت: تورم در کشورهای دیگر عموما تک رقمی است. تورم 60 درصدی به این معنا است که برای مقدار مشخصی از کالا باید 60 درصد بیشتر پول پرداخت کرد، برای پرداخت این پول هم باید دستمزد افزایش یابد، ظرفیت اقتصادی نیز به مقداری نیست که دستمزدها به این مقدار افزایش پیدا کنند. این موضوع یعنی مردم فقیرتر می‌شوند و سفره‌هایشان کوچکتر و شاید بتوان گفت دیگر سفره‌ای وجود نخواهد داشت.



مزدک بامدادان May 24, 2021 06:43 PM

کشوری که کودکانش باید شیرخشک جیره بندی شده کوپنی عادت کنند! برای مازاراتی و پورشه توله ملا ها ارز هست ولی برای شیرخشک کودکان ارز نیست ! برای تامین هزینه زندگی لکاته ها و قوادان شیعه لبنانی ارز هست ولی برای شیرخشک نوزادان ایرانی نه ! این یک جنایت است که پایانی ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


سعید May 25, 2021 07:42 AM

پس چجوری که مقام عظمای ولایت دستور افزایش جمعیت رو داده ؟؟؟
وقتی شیر خشک بچه نداریم پس چجوری شکم بچه رو سیر کنیم ؟؟؟ میشه به بچه شیرخوار هم بگیم تحریمه کمتر بخور ؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 31, 2021 10:24 AM

خیالتون راحت شد که ایران به دست چین و روسیه افتاد؟ مرتجعین سرخ پیوند همیشگیتان با ارتجاع سیاه اسلامی نتیجه ی دلخواهتان را داد؟ از ازدواج شما نکبت های سرخ و سیاه با هم آیا ثمره ای به جز بدبختی ایرانیان و ویرانی ایران به بار آورد؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: