آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 خرداد ماه 1398 = 12-06 2019

بیش از ۴هزار کودک در تهران زباله‌گرد هستند

در حالی پیشتر سازمان بهزیستی ایران اعلام کرده بود که در شش نخست سال ۹۷ بیش از ۸هزار کودک کار و خیابان در ایران شناسایی شده‌ است، این بار مدیرعامل یک انجمن حمایت از حقوق کودکان از وجود بیش از ۱۴هزار زباله گرد در پایتخت خبر داده که یک سوم آن‌ها کودکان هستند.

به گزارش ایسنا، فرشید یزدانی مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان روز چهارشنبه ۲۲ خرداد گفت که براساس انجام یک پژوهش به نام «یغمای کودکی» درباره شناخت، پیشگیری و کنترل پدیده زباله گردی کودکان تهران مشخص شد که از ۱۴ هزار زباله گرد در پایتخت، ۴هزار و ۷۰۰ نفر آن‌ها کودکان هستند.

زباله گردی پدیده ای در ایران است که افرادی از سوی پیمانکاران به کار گرفته می شوند تا در قبال مبلغی اقدام به تفکیک زباله ها کنند.

آمار رسمی از تعداد زباله گردها در ایران موجود نیست. اما بنا بر گزارش ایسنا کامیل احمدی یک مردم شناس خبر داد که براساس پژوهش اخیر حدود ۱۴ هزار زباله گرد غیر رسمی در کشور وجود دارد و ۸۹ درصد زباله گرد‌ها «مهاجران غیرقانونی» هستند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از سهم میلیاردی «گردش مالی زباله» برای شهرداری تهران است.

بهار آورین عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به وجود «رانت فساد و مافیا» در بحث زباله خبر داد و گفت که شهرداری تهران از مجموع ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان گردش مالی حوزه زباله در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان سهم دارد.



homa June 12, 2019 12:53 PM

اخه حکومت مستعضفین است آنوقت آرامگاه یک دجال‌دروغگو هندی زاده‌با‌چراغها ونوافکنهای همیشه‌روشن‌وطلا‌ساخته‌میشپد این‌بود وعده های عمامه بسر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: