آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 22 شهریور ماه 1398 = 13-09 2019

در دیدار پوتین و نتانیاهو در سوچی چه گذشت؟

نتانیاهو پس از دیدار و گفتگو با پوتین در سوچی به خبرنگاران گفت که عملیات نظامی به هدف جلوگیری از استقرار سپاه قدس پاسداران در سوریه همچنان ادامه خواهد یافت.

سفر نختس وزیر اسرائیل به دلیل تشدید تنش با رژیم ایران و بمباران‌ مواضع سپاه پاسداران در سوریه و همچنین انتخابات پارلمانی اسرائیل در ۱۷ سپتامبر اهمیت زیادی دارد.

نخست وزیر اسرائیل به خبرنگاران گفت که همآهنگی نظامی بین اسرائیل و روسیه در مورد آن چه که در سوریه می گذرد همچنان مستحکم است.

پوتین هم در این دیدار از همکاری‌های نظامی و امنیتی روسیه با اسرائیل ستایش کرد.

رسانه های خبری در مسکو نوشتند که نتانیاهو هنگام دیدار با پوتین از جمله گفته است: رژیم ایران اخیرا بر دامنه فعالیت های خود در منطقه افزوده، و ما نیز فعالیت خود را افزایش داده ایم.

نتانیاهو ضمن هشدار درباره تهدیدهای رژیم ایران تاکید کرد که تهران سلاح و ایدئولوژی خود را نه تنها علیه غرب بلکه روزی آن را علیه روسیه نیز به کار خواهد گرفت.

نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه خود همچنین تاکید کرد: بزرگترین شر، اسلام رادیکال شیعه است که از طرف رژیم ایران سازماندهی می‌شود و تلاش می‌کند به خاورمیانه تسلط یابد.

سفر نتانیاهو در شرایطی انجام می‌گیرد که ۴ روز دیگر در اسرائیل انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود و این سفر با توجه به شمار بالای یهودیان روس‌تبار ساکن اسرائیل از اهمیت بسیاری برخوردار است. رای این جمعیت در سرنوشت انتخابات اسرائیل نقش مهمی دارد.



آرش - صبحی September 13, 2019 03:42 PM

امیدواریم که آقای نتانیاهو در انتخابات پیش رو با اکثریت برنده انتخابات پیش رو باشد با این امید وآرزو که پس از برنده شدن درانتخابات تلاش خودرا معطوف به مذاکرات صلح با فلسطینیان نماید ونه تلاش الحاق سرزمینهای مورد منازعه به خاک اسرائیل

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: