آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 1 تیر ماه 1398 = 22-06 2019

روایت نیویورک‌ تایمز از علت انصراف ترامپ

یکی از مقامات آمریکایی گفته است که ترامپ به دلیل تردید داشتن از روایت مقامات دولت خود درباره محل ساقط شدن پهپاد تجسسی این کشور، از اقدام نظامی علیه رژیم ایران صرفنظر کرده است.

به گزارش فارس،‌ یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در خصوص صرف‌نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام نظامی علیه رژیم ایران تصریح کرد که وی درباره روایت مقامات آمریکایی از ساقط شدن پهپاد تجسسی آمریکا تردید داشته است.

روزنامه‌آمریکایی نیویورک‌تایمز در این خصوص گزارش کرد، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ تأکید کرده است که نگرانی‌هایی در دولت آمریکا در خصوص این مسئله وجود دارد که آیا پهپاد آمریکايی واقعاً در لحظه ساقط شدن، حریم هوایی ایران را نقض کرده بوده است یا خیر و این یکی از تردید‌های اصلی ترامپ برای لغو حمله به رژیم ایران بوده است.

به جای پهپاد می‌توانستیم هواپیمای آمریکایی با 35 سرنشین را ساقط کنیم

ترامپ: ده دقیقه قبل از حمله آن را متوقف کردم

پاسدار حاجی زاده، سرکرده هوا فضای سپاه پاسداران گفته: ساعت ۲:۰۵ بامداد پنجشنبه دو اخطار و ساعت ۳:۵۵ هم دو اخطار دیگر به این هواپیمای بدون سرنشین داده شد و نهایتاً ساعت ۴:۰۵ صبح پنجشنبه مورد اصابت قرار گرفت. البته یک هواپیمای جاسوسی دیگر نیز نزدیک این هواپیما در حال پرواز بود که ۳۵ خدمه پروازی داشت و ما می‌توانستیم آن را هم مورد اصابت قرار دهیم و این حق ما بود اما هواپیمای بدون سرنشین را مورد اصابت قرار دادیم.

وی افزود: سپاه این هواپیما را هدف قرار نداد چرا که هدف از سرنگونی پهپاد آمریکایی اخطار به نیروهای تروریست آمریکا بود.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در واکنش به اقدام سپاه پاسداران در شلیک به پهباد آمریکايی، آن را در حد پشه‌ ای مزاحم ارزیابی کرد، اما در ادامه گفت: اگر این پهپاد حامل سرنشین بود، وضعیت فرق می‌کرد.


ده دقیقه قبل از حمله آن را متوقف کردم

رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه ۳۱ خرداد در چند رشته توئیت، گزارش های قبلی را تائید کرد که در دقایق آخر، حمله به سه هدف در ایران را در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی لغو کرده است.

ترامپ گفته به او خبر دادند که حمله به این اهداف ۱۵۰ کشته برجای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا گفته هیچ عجله ای برای حمله نظامی به مواضع رژیم ایران ندارد.

رئیس جمهور آمریکا نوشت: آنها (رژیم ایران) امروز بسیار ضعیف‌تر از زمانی هستند که ریاست جمهوری را آغاز کردم، یعنی زمانی که مشکلات زیادی را در سراسر خاورمیانه بوجود آورده بودند. آنها اکنون در محاصره‌ هستند. آنها روز گذشته به یک پهپاد که بر فراز آبهای بین‌المللی در پرواز بود شلیک کردند. ما شوکه شدیم و تصمیم به حمله به ۳ نقطه مختلف گرفتیم. هنگامی که پرسیدم چند نفر خواهند مرد؟ یک ژنرال پاسخ داد ۱۵۰ نفر. ۱۰ دقیقه قبل از حمله آن را متوقف کردم.

در آخرین پیام توییتری رئیس جمهوری آمریکا نیز نوشته شده است: شلیک به سمت هواپیمای بدون سرنشین کار درستی نبود. من عجله‌ای ندارم، ارتش ما بازسازی شده، جدید و آماده حرکت است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که پرزیدنت ترامپ روز گذشته و در پی اقدام جمهوری اسلامی در هدف قرار دادن و سرنگون کردن یک پهپاد آمریکا با موشک، دستور انجام یک حمله محدود به برخی سامانه های موشکی رژیم ایران را صادر کرده بود؛ اما چند ساعت مانده به آغاز حمله، این تصمیم را لغو کرد.

فیلم زیر: تهدیدهای مقامات جمهوری اسلامی برای ایجاد تنش در خلیج فارس




www.youtube.com/watch?v=V1l4q2MolM8

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



آرش - صبحی June 15, 2019 10:53 AM

اضافه بر مجموعه این اظهار نظرات قلدرمآبانه مسئولان جمهوری اسلامی مبنی بر بستن تنگه هرمز واختلال در صدور نفت از هرمز، آقای روخانی در یکی از سخنرانیهای خود باد به غب غب انداخت وگفت فکر نکنند تنکه فقط تنگه هرمز است تنگه های زیادی هست که جمهوری میتواند در آنها دست به هر حماقتی بزند این قبیل سخنان در مناسبات جهانی اسناد محسوب میشوند یادتان هست احمدی نژاد پفیوز عذبده میکشید که اینقدر قطعنامه بدهند که قطعنامه دانشان پاره بشه از این نمونه های جهل وحماقت وخریت بسیار داریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین June 21, 2019 11:54 PM

انگار که اینان جاندارانی بدونِ سر زاده شده و سرِ مردگان را به تنِ اینان پیوند زده باشند و نمیتوانند ببینند و یا بشنوند روحانی این مردکِ نادان می گوید امنیت آبراه را در درازایِ تاریخ ما تامین کرده ایم یکی نیست به این نادان بگوید آن هنگامی که نیاکانمان برای سرزمینشان جنگیدند و امنیت کشور و آبها را برپا کرده اند و جان هایِ گرامی را از دست داده اند تا تو و این قبیلهٔ ددمنشِ بی سر وپا بیایید و کشور را بدزدید و سرزمینها و آبها را به دشمنانشان پیشکش کنید و در جهان آتش راه انداخته و امنیتش را به خطر بیاندازید٬ از چه امنیتی سخن میگویی؟ و آن شنوندگانی که روزیشان را داده اید که دنبالِ سواد نباشند و در نادانی بمانند تا سَرِ خود را به نشانهٔ درست بودنِ چرندیاتِ گفته شدهٔ شماها بجنبانند٬ چه دردی را دوا میکنند؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی June 22, 2019 11:54 AM

حداقل در2 موردازخبرها بنقل ازفرماندهان نظامی سنتکام گفته شده که پهپاد ساقط شده12 مایل دورتراز حریم فضائی ایران و درحریم بین المللی در حرکت بوده درخبردیگری بازهم بنقل ازیک فرمانده نظامی گفته شده بود پهپاد34 کیلومتر دورتر ازحریم فضائی ایران در پرواز بوده این سخنان که نمیتواند بدون اسناد ومدارک وداده های اطلاعاتی عنوان شده باشد اینکه گفته میشود دلیل توقف عملیات از سوی ترامپ تشکبک درسخنان اطرافیان بوده نمیتواند درست باشد قضیه باید تاکتیکی باشه انصراف ترامپ یک تصمیم حساب شده بوده که میتواند ناشی ار نشست مشترک با نانسی پلسی ودشمنان سیاسی دمکراتش باشد باند اوباما وکری وپلسی خیلی مشتاقند تا ترامپ رابزنند دونالد زبل هم گویا حواسش خیلی جمع است ولی باید بدونه که جمهوری اسلامی هم موجود پلیدی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush June 22, 2019 02:29 PM

بعد از فروکش گردو خاک تنها یک نتیجه در انتظار رژیم کثیف اخوندی است، سرنگونی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria June 22, 2019 02:46 PM

همه میدانیم که الان ایران در اشغال روسیه است و خامنه ای هم مزدور روسها است و این درگیری ایران و امریکا در حقیقت یک جنگ نیابتی بین روسیه و امریکا است که پوتین دارد با مهره ایران با امریکا بازی میکند که امتیاز بگیرد و البته ملت ایران اگر قیام نکنند و تومار این رژیم را درهم نپیچند دراین وسط گوشت دم توپ خواهند شد !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: