آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 خرداد ماه 1398 = 16-06 2019

رتبه اعتباری ترکیه باز هم کاهش پیدا کرد

مؤسسه آمریکایی اعتبارسنجی "مودیز" رتبه اعتباری ترکیه را باز هم کاهش داد. چشم‌انداز اعتبار اقتصادی ترکیه باز هم "منفی" ارزیابی شده است. این ارزیابی می‌تواند وام گرفتن را برای ترکیه پرهزینه‌تر از قبل سازد.

مؤسسه آمریکایی اعتبارسنجی "مودیز" (Moody’s) که تا به حال رتبه اعتباری ترکیه را در سطح Ba3 ارزیابی می‌کرد در ارزیابی جدید خود رتبه این کشور را به شدت کاهش داد.

این مؤسسه در نیویورک اینک سطح اعتباری ترکیه را به حد B1 تنزل داده است. این موضوع به معنی آن است که وام دادن به دولت ترکیه با خطر بالایی همراه خواهد بود.

مؤسسه رتبه‌بندی بین‌المللی "مودیز" چشم‌انداز اعتبار اقتصادی و مالی ترکیه را همچنان "منفی" ارزیابی کرده و دلیل آن را هم خطر فزاینده ‌بحران بیلان تجاری خوانده است.

اعتماد به این که ترکیه باز هم بتواند سرمایه‌ کلانی را برای پرداخت‌ بدهی‌ها ‌‌و سر پا نگه داشتن رشد اقتصادی خود جذب کند در حال از بین رفتن است.



رضا.ف June 16, 2019 05:38 PM

اردوغان مقدار زیادی از بدهی خارجی ترکیه رو صاف کرده ولی میلیاردها دلار بدهی به شرکتهای داخلی که مطعلق به دارودسته اسلامگراها و حتی گولن هستش بار اورده "بماند که این شرکتها با دزدی به وجود اومدن" به طوری که ترکیه هیچ وقت از دست اسلامگراها رها نخواهد شد حتی اگه جمهوری خواه خلق بتونه روی کار بیاد سالها طول خواهد کشید بدهی اسلامگراها رو پس بده پس بایدیه جوری باهاشون کنار بیاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: