آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 خرداد ماه 1398 = 17-06 2019

مرگ جنین در پی خودسوزی یک زن باردار

خبرگزاری هرانا – روز گذشته یک زن باردار جوان در بخش دیشموک واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام به خودسوزی کرد. وضعیت جسمی این زن وخیم گزارش شده و جنین وی نیز سقط شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته یکشنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۸، یک زن باردار ۲۵ ساله در بخش دیشموک اقدام به خودسوزی کرد و جنین وی نیز سقط شده است.

هویت و انگیزه این زن جوان از اقدام به خودسوزی مشخص نیست و وضعیت جسمی وی نیز وخیم گزارش شده است.
لازم به یادآوری است که در هفته آخر اردیبشهت ماه نیز دو دختر ۱۷ و ۲۰ ساله و طبق گزارشی دیگر در ۲۳ ام همان ماه دو دختر نوجوان ۱۴ ساله در شهر دیشموک دست به خودکشی زده و جان باخته بودند.

در تاریخ ۶ دی‌ماه ۹۷ نیز یک کودک ۱۶ ساله متأهل که یک بچه ۶ ماهه را باردار بود در دیشموک پس از اقدام به خودسوزی جان خود را از دست داده بود.

لازم به ذکر است از ابتدای سال گذشته تا دی ماه ۹۷ چهار زن متأهل و یک دختر مجرد در دیشموک اقدام به خودسوزی کرده‌اند که از این تعداد چهار نفر جان خود را از دست داده است.
پیش‌تر محمد نوروزی‌نیا رییس آموزش و پرورش دیشموک با اشاره به اینکه نرخ خودسوزی بین زنان منطقه بالاست گفته بود که ازدواج‌های تحمیل شده از مهمترین دلایل خودسوزی دختران در این شهر است. نوروزی‌نیا اظهار کرد “نرخ خودسوزی بین زنان بخش دیشموک بالاست. به گونه‌ای که هر سه ماه یک‌بار این خودسوزی‌ها رخ می‌دهد. از دلایل عمده این خودسوزی می‌توان به سطح پایین فرهنگی، اقتصادی و ازدواج‌های تحمیل شده اشاره کرد”.

بخش دیشموک از بخش‌های شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۹۰ کیلومتر فاصله دارد. این بخش از محرومیت های فراوانی رنج می‌برد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: