آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 خرداد ماه 1400 = 19-06 2021

اوین؛ بشدت براى موکلم به خصوص بعد از انتخابات نگرانم

وکیل مدافع احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی محکوم به اعدام ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موکل خود از انتقال وی به بند عمومی زندان اوین در فروردین‌ماه امسال خبر داد.

هلاله موسویان، وکیل مدافع آقای جلالی در گفت‌وگو با هرانا در این خصوص گفت: «خوشبختانه در فروردین ماه ایشان به بند عمومى منتقل شدند،اما همچنان در سایه اعدام قرار دارند و تاکنون با وجود تمامى فعالیت‌هاى انجام شده، تغییرى در حکمشان اتفاق نیفتاده است. به شدت براى موکلم به خصوص بعد از انتخابات نگرانم.

هرانا روز سه‌شنبه ۴ آذرماه ۹۹، در گزارشی از انتقال احمدرضا جلالی به واحد اجرای احکام دادسرای اوین و نهایتا به سلول انفرادی در قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد. در برگه انتقال آقای جلالی نوشته شده بود که ایشان تا یک هفته برای اجرای تشریفات اجرای حکم اعدام در قرنطینه نگهداری خواهد شد. هلاله موسویان، وکیل مدافع وی در روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه ۹۹، در مراجعه به دادسرای اوین از دستور انتقال موکل خود به زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام مطلع شد. خانم موسویان دیماه سال گذشته در مصاحبه‌ای با اشاره به توقف اجرای حکم موکل خود گفته بود که آقای جلالیان در قرنطینه بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد و از اجازه ملاقات و برقراری تماس تلفنی محروم است.

احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه که در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی به اتهام “محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل” بازداشت شد. دادستان تهران احمدرضا جلالی را به “انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سرّی نظام در حوزه‌های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌اش” متهم کرده است.

آقای جلالی نهایتا به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم و این حکم در آذرماه سال ۹۶ توسط دیوان عالی کشور تائید شد.

احمدرضا جلالی پس از پایان تحصیلات در رشته پزشکی در ایران در مرکز حوادث طبیعی فعالیت داشت. او در سال ۲۰۰۹ میلادی (۱۳۸۸) برای ادامه تحصیل به سوئد مهاجرت کرد و در آنجا در این رشته موفق به اخذ مدرک دکترا شد. وی فوق دکترای خود را در رشته پزشکی بحران در دانشگاه پیه‌مونتو ایتالیا گذراند و پس از آن به همراه همسر و دو فرزند خود ساکن سوئد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: