آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 آبان ماه 1398 = 06-11 2019

حوثی های یمن از حکومت ایران دور می شوند؟

یک مقام ارشد آمریکایی این ارزیابی را مطرح کرد که حوثی‌های یمن تصمیم گرفته اند راه خود را از حکومت ایران جدا سازند تا منافع ملی و منطقه ای آنان به خطر نیفتد

.به گزارش رادیو پیام اسرائیل، برایان هوک سرپرست اجرای تحریم های آمریکایی علیه حکومت ایران با بیان این خبر، حتی این جدایی را یک امر انجام شده توصیف کرد و گفت: «حوثی های یمن نشان داده‌اند که با رژیم ایران فاصله گرفته اند.

با ادامه بن بست جنگی در یمن، حوثی ها اخیرا به انجام مذاکرات آشتی با رقیبان خود گرایش بیشتر نشان می دهند که اگر این هدف تامین گردد، حوثی ها از رژیم ایران همانند گذشته، حرف شنوی نخواهند داشت و خود را عامل اجرای هدف های منطقه ای رژیم نخواهند کرد.

مهدی مشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به حوثی‌ها درباره خط سیاسی جدید این گروه اعلام کرد: آماده مذاکره ایم تا روابطمان به آشتی و صلح ملی همه‌جانبه بینجامد.

منابع آگاه خبری می گویند اگر این خبر درست باشد خبر بسیار مهمی است چرا که حکومت ایران سال های متمادی است که هزینه های زیادی برای نگه داشتن حامیان تروریست خود در یمن کرده بود و در صدد است تا با تقویت حوثی های یمن رژیم عربستان را با موشک های یی که در اختیار انها گذاشته سرنگون کند .

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز هفته گذشته ابراز نگرانی کرد که حکومت ایران در حال انتقال موشک های بالستیک به یمن است و قصد دارد از خاک این کشور به اسرائیل شلیک کند .

برایان هوک، افزود : ما خواهان پایان جنگ و درگیری در یمن هستیم، اما رژیم ایران بزرگ‌ترین مانع پایان جنگ است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: